Japán lapértesülések szerint a Toyota már meghozta döntését, és a vezetőség a tervek szerint még a mai nap folyamán hivatalosan is megerősíti, hogy azonnali hatállyal leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát.
Japán lapértesülések szerint a Toyota már meghozta döntését, és a vezetőség a tervek szerint még a mai nap folyamán hivatalosan is megerősíti, hogy azonnali hatállyal leállítja forma-1-es programját, és elhagyja a királykategóriát.
Bár a hivatalos bejelentésre a hírek szerint még néhány órát várni kell, a japán média már tényként kezeli, hogy a kölni bázisú alakulat elhagyja a Forma-1-et.
A Toyota Motor Co. helyi idő szerint délutánra sajtótájékoztatót hívott össze Tokióban, ahol magyarázatot ad döntésére.
Mindez azt is jelenti egyben, hogy a jövő évtől nem lesz japán érdekeltségű csapat a sportban, hiszen alig egy évvel ezelőtt, a Honda is elhagyta a Forma-1-et, a Bridgestone pedig napokkal ezelőtt jelentette be, hogy nem hosszabbítja meg jelenlegi gumiszállítói szerződését, és a jövő év végén szintén távozik.
A Toyota 2002-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, és bár messze a legnagyobb költségvetésű csapat volt a mezőnyben, ez idő alatt képtelen volt elérni célját, és egyetlen egy alkalommal sem tudott felállni a dobogó legmagasabb fokára.
Ez és a gazdasági világválság (tavaly 8 milliárd dolláros veszteséggel zárt a cég) arra késztette a vezetőséget, hogy leállítsa forma-1-es programját, és nyolc év után elhagyja a Forma-1-et.
A Toyota egyelőre még nem kötött versenyzői szerződést a jövő évre, és partnerével, a Williamsszel is szakított, a grove-i bázisú alakulat kérésére, így ez sem hátráltatja őket a gyors távozásban, habár az új Concorde Egyezmény aláírása miatt szerződést szegnek.
Azzal, hogy a Toyota távozik, megnyílik az út a várólistán lévő BMW Sauber istálló előtt, amely így indulási jogot kaphat 2010-re.