Egyre többen beszélnek arról, hogy Michael Schumacher visszatér, és a Mercedes GP versenyzőjeként folytatja f1-es karrierjét, de vajon mi igaz az egészből?
Egyre többen beszélnek arról, hogy Michael Schumacher visszatér, és a Mercedes GP versenyzőjeként folytatja f1-es karrierjét, de vajon mi igaz az egészből?
Hétfőn hivatalosan is bejelentésre került, hogy a Mercedes többségi tulajdonrészt vásárolt a Brawn GP-ből, és jövőre gyári csapatként, Mercedes Grand Prix néven folytatja tovább a versenyzést az F1-ben.
Két napra rá az is kiderült, hogy Jenson Button elhagyja a brackley-i bázisú gárdát, és Lewis Hamilton mellé, a McLarenhez igazolt, mellyel megüresedett egy hely az idei világbajnok csapatnál.
Az pedig csak olaj volt a tűzre, hogy a Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Norbert Haug kijelentette, hogy a versenyzői felállás tartogat még “meglepetéseket”, ami után mindenhol megjelent a hír, hogy Schumacher lesz Nico Rosberg csapattársa jövőre.
A Gazzetta dello Sport már korábban elhintette, hogy a német versenyző tárgyalásban áll a Ferrari vezetésével, és készen áll felbontani nemrég meghosszabbított tanácsadói szerződését, ami szintén sejttetni enged bizonyos dolgokat.
Az egykori csapatfőnök, Eddie Jordan a mai nap pedig kijelentette a BBC weboldalán, hogy a Mercedes igenis komolyan érdeklődik Schumacher iránt, sőt a szerződés hamarosan aláírásra kerül, és a német versenyző ülhet az egyik ezüstszínű versenygépbe 2010-ben.
Schumacher idén nagyon közel állt ahhoz, hogy három év kihagyás után visszatérjen, de egy korábbi (februári) nyaksérülése miatt mégsem tudta vállalni, hogy beugrik az utolsó versenyekre a sérülést szenvedett Felipe Massa helyére.
A német versenyző egy későbbi interjújában elmondta, hogy inkább érzelmi, mintsem racionális döntést hozott, mikor elfogadta a Ferrari felkérését, bár nagyon sajnálta, hogy nem tudott rajthoz állni, hiszen nagyon akarta a visszatérést.
A hétszeres bajnokot legutóbb egy Shell által szervezett videó-interjúban hallhattuk beszélni jövőbeli terveiről, többek között a visszatérésről.
Akkor azt mondta, hogy még mindig mindene a versenyzés, de egy teljes szezonra nem valószínű, hogy visszatérne, ugyanis nem akarja, hogy 41 évesen “forma-1-es nagypapa” legyen.
A Ferrari ezért is szorgalmazta, hogy a nagyobb csapatok indíthassanak egy harmadik autót, amibe néha-néha beülhetett volna a német versenyző, ám ezt a szabályok nem teszik lehetővé.
Schumacher egészségi állapota is még kérdéses. Orvosai a nyáron azt mondták, ha minden rendben megy, az év végére, de legkésőbb a jövő év elejére teljesen rendbe jöhet a nyaka, így akár folytathatja is a versenyzést a Forma-1-ben.
Szóvivője, Sabine Kehm azonban elmondta, hogy tudomása szerint Michael nem tárgyal a Mercedesszel, bár azt is hozzátette: esetében semmit nem lehet biztosra venni, ugyanis az is bombameglepetés volt számára, mikor bejelentette, visszatér a nyáron.
Schumacher és a Mercedes kapcsolata
Bár soha nem versenyzett a Mercedesnek a Forma-1-ben, Schumacher sokat köszönhet a német gyártónak, hiszen itt kezdte igazi versenyzői karrierjét, mikor Jochen Neerpasch leigazolta Heinz-Harald Frentzen, és Karl Wendlinger mellé a Mercedes-Benz Junior Teamhez.
Neerpasch-nek szintén komoly szerepe volt abban, hogy a német versenyző bekerült a Forma-1-be, (a Mercedes fizetett Eddie Jordannek) majd abban is közreműködött, hogy a Jordantól a Benettonhoz szerződhessen, ahol két világbajnoki címet is szerzett, még mielőtt 1996-ban a Ferrarihoz igazolt.
Schumacher most viszonozhatná a cégóriásnak mindezt, és jelenlétével segíthetné a csapatot “debütáló” évében, ahol ismét egyesíthetné erejét Ross Brawnnal, akivel a Benettonnál és a Ferrarinál összesen hét világbajnoki címet szerzett.
Nagy a kockázat mindkét fél számára
Schumacher hatalmas karriert futott be a Ferrarinál, ahol hihetetlenül felnéznek rá, mindenki issza szavait, és ezt nagyon nehéz lenne rövid idő alatt felépítenie a Mercedesnél.
Arról pedig nem is beszélve, hogy egy esetleges gyenge szerepléssel lerombolna egy legendát – és erre a tanácsadói is bizonyára erőteljesen rávilágítanak majd, ha komolyabbra fordulna a helyzet.
A Mercedes is kockázatot vállalna. A német cég saját márkáját, és nem Schumachert akarja reklámozni, akinek neve szinte mindenki számára egyenlő a Ferrariéval.
Továbbá, ha a német pilóta netalántán elbukna, nyilvánvalóan mindenki a Mercedest hibáztatná, azt még csak nem is feltételeznék, hogy fénykorához képest lassult a jövő januárban 41. születésnapját ünneplő német.
A Mercedes-Benz hosszú távú tervei között pedig az szerepel, hogy megszerezze Sebastian Vettel szolgálatait, akit 2011 végéig érvényes szerződés köt a Red Bull Racinhez, így a következő két évet még ki kell húznia a csapatnak.
Az viszont elképzelhető, hogy Schumacher valóban csatlakozik a Mercedeshez, ám nem, mint versenyző, hanem mint tanácsadó, de kár ennyire előreszaladni.
Az utóbbi napok eseményei is azt bizonyítják, hogy hihetetlenül gyorsan, és kiszámíthatatlanul történnek a dolgok a Forma-1-ben.
Kubica a meglepetés?
A legvalószínűbb egyébként az, hogy Nico Rosberg csapattársa a másik német, Nick Heidfeld lesz jövőre, ám a BBC információi szerint még azt sem kizárt, hogy Robert Kubica lesz a nagy meglepetés, mert bár szerződése van a Renault-val, a francia gárda jövője továbbra sem tisztázott.