A szezonnyitó Bahreini Nagydíjnak helyet adó versenypálya illetékesei bíznak abban, hogy a szövetség engedélyezi a csapatoknak, hogy náluk teszteljenek az idény kezdete előtt, ha a rossz idő hátráltatja majd a munkát Európában.
A szezonnyitó Bahreini Nagydíjnak helyet adó versenypálya illetékesei bíznak abban, hogy a szövetség engedélyezi a csapatoknak, hogy náluk teszteljenek az idény kezdete előtt, ha a rossz idő hátráltatja majd a munkát Európában.
Az elmúlt évekkel ellentétben, a forma-1-es csapatok mindössze négy teszten vehetnek részt a szezon kezdete előtt, melyeken a spanyolországi Valencia, Jerez, és Barcelona osztozik.
A csapatoknak összesen 15 napjuk lesz arra, hogy a pályán is felkészítsék autóikat az első futamra, így az időjárásnak minden eddiginél nagyobb szerepe lesz, mert az komolyan befolyásolhatja a munka hatékonyságát.
Éppen erre apellálnak Bahreinben, ugyanis a vezetőség bízik abban, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan, néhány csapat idén is ellátogathat hozzájuk, ahol papírforma szerint jobb és kiszámíthatóbb az időjárás februárban.
“Több csapattal tárgyalásban állunk, és biztos vagyok abban, hogy a legtöbben nagyon örülnének, ha tesztelhetnének Bahreinben” – mondta a pálya vezetője, Martin Whitaker a Gulf Daily News-nak.
“Az Európán kívüli tesztek a költségcsökkentés miatt tiltólistára kerültek. Azonban ha azok a csapatok, amelyek itt szeretnének tesztelni, engedélyt kapnak riválisaiktól, akkor nagyon boldogan fogadjuk őket.”
“Egyelőre még túl korai erről beszélni, hiszen a legtöbben még nem állnak készen arra, hogy pályára vigyék új autóikat, azonban magabiztos vagyok, hogy egy-két csapat tesztelhet nálunk a szezon kezdete előtt.”
Whitaker azt is elmondta, hogy bár az utazási költségek egy kicsit megugranak a barherini teszttel, a jó és kiszámítható időjárás miatt sokkal hatékonyabb tud lenni a munka.
“Az elmúlt években megtartott 38 tesztnapunkból mindössze kettő esett kútba a rossz idő miatt” – folytatta. “A csapatok itt már 7:30-kor megkezdhetik a munkát, és délután 5:30-ig körözhetnek, a pálya hőmérséklete az egész nap során egyenletes, ami szintén nem utolsó szempont.”