A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy jól haladnak az idei versenygép fejlesztésével, és az elmúlt szezonban elkövetett hibáikból tanulva, képesek lesznek a visszavágásra 2010-ben.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy jól haladnak az idei versenygép fejlesztésével, és az elmúlt szezonban elkövetett hibáikból tanulva, képesek lesznek a visszavágásra 2010-ben.
A wokingiak borzalmasan gyengén kezdték a tavalyi évet, nagyban az azt megelőző idényben elhúzódott világbajnoki harcnak köszönhetően, és bár a szezon második felében feltámadtak, már nem volt elég idejük ahhoz, hogy behozzák tetemes lemaradásukat.
Whitmarsh elmondta, hogy ezt el szeretnék kerülni idén, és már az első versenytől fogva komoly erőt akarnak képviselni, azonban úgy érzi, ezzel nem lesz probléma.
“Az MP4/25 fejlesztése során magasra tettük a mércét és komoly célokat tűztünk ki magunk elé, és abszolút elégedett vagyok azzal, ahogy a tervezőink illetve mérnökeink hozzáálltak az új autóhoz” – mondta Whitmarsh, aki egyébként a Mercedes-Benz vendégeként jelen volt a Mercedes GP hétfői bemutatóján Stuttgartban.
“Természetesen az új szabályok az autó külsejére is kihatottak, mert a nagyobb tankkapacitás miatt sokkal látványosabbnak tűnik az autó, mint korábban. Azonban elégedettek vagyunk azokkal a megoldásokkal, amiket az új autó fejlesztése során felhasználtunk illetve alkalmaztunk.”
“Úgy gondolom, hogy elővigyázatosan optimisták vagyunk, hogy a tavalyi évben szerzett tapasztalatunkkal, illetve a szezon második felében mutatott lendületünkkel, egy igazán versenyképes autót tudunk biztosítani Jenson és Lewis számára.”
“Hogy bajnoki esélyes lesz-e az új autó? Ezt egy kicsit még korai lenne kijelenteni. Hogy versenyeket fog-e nyerni? Nagyon remélem. Hogy büszke leszek-e a munkánkra, amit az autóba fektettünk? Határozottan.”
A McLaren pénteken, főszponzora, a Vodafone angliai központjában rántja le a leplet az új modellről, melyet az elmúlt két évad világbajnoka fog kormányozni, amire még nem volt példa a Forma-1 történetében.
A csapat a bemutató után azonnal a spanyolországi Valenciába veszi az irányt, ahol február elsején kezdetét veszi az első téli tesztprogram.
“Az, hogy a teszttilalom miatt januárban nem gördülhetünk pályára, bizonyos értelemben egy kicsit könnyebbé tette az autó építésének időbeosztását, azonban minden eddiginél keményebben dolgozunk a McLaren Technology Centerben” – mondta.
“Ahogy minden csapatnál, nálunk is az új autóval való ismerkedésről fog szólni az első teszt, illetve arról, hogy a versenyzők visszajelzései és az adatok alapján minél tisztább képet kapjanak mérnökeink az új technikáról, illetve az új szabályok hatásairól.”
“Aztán ahogy minden évben, idén is számos továbbfejlesztést mutatunk be az utolsó teszten, ahol már azzal az autóval fogunk körözni, amivel megkezdjük a szezonnyitót Bahreinben.”
Whitmarsh azt is elmondta, hogy egyáltalán nem aggódnak amiatt, hogy az elmúlt két szezon világbajnokával kezdik meg az idei bajnokságot, ugyanis meggyőződésük, hogy nem lesz probléma köztük, sőt az egészséges rivalizálás a csapat javát fogja szolgálni.
“Nyugodt vagyok a versenyzői felállásunk miatt” – mondta. “Úgy gondolom, hogy produktívan fognak tudni együtt dolgozni az idei évben. Persze egyikük sem lehet világbajnok szimplán csak azzal, hogy a határon autózik, mindkettejüknek ki kell építeniük maguk körül egy csapatot, és ki kell hozniuk mérnökeik képességeiből a legjobbat.”
“Egy ilyen hozzáállásra van szükségünk ahhoz, hogy ebből teljesítménybeli előnyre tegyünk szert. Egy hihetetlen tapasztalt és ütős versenycsapatunk van, és ez kihozhatja a maximumot versenyzőinkből.”
“Azzal is tisztában vannak, hogy az idei bajnokság minden eddiginél keményebb lesz. A zökkenőmentes együttműködés, az autó fejlesztésében való közös részvétel mindenkinek érdeke.”
“A tesztkorlátozás és a minimális pályán eltölthető idő miatt pedig ez az egyedüli módja annak, hogy előrébb kerüljünk. Ezzel pedig mind Jenson, mind Lewis abszolút tisztában van.”