A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf elégedetten nyilatkozott csapata vadonatúj versenyautójáról, miután az sikeresen teljesítette első tesztprogramját az elmúlt héten a spanyolországi Valenciában.
A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf elégedetten nyilatkozott csapata vadonatúj versenyautójáról, miután az sikeresen teljesítette első tesztprogramját az elmúlt héten a spanyolországi Valenciában.
Bár sokan arra számítottak, hogy a német cégóriás távozása rányomja bélyegét a svájci gárda teljesítményére, különösen úgy, hogy csak az utolsó pillanatban dőlt el, hogy indulhat az idei bajnokságban, a BMW Sauber istálló kiválóan kezdte az évet.
A C29-es modell ugyan első ránézésre egy alapautónak tűnik, ám a múlt heti teszten csak a Ferrarival nem bírt, jóllehet a teszten látottakból nem szabad és nem is lehet messzemenő következtetéseket levonni.
“Úgy gondolom, hogy elégedettek lehetünk az autó megbízhatóságával” – mondta Rampf a csapat által kiadott sajtóközleményben. “Ezer kilométert teljesítettünk a három nap alatt, anélkül, hogy bármiféle komolyabb probléma fellépett volna.”
“Természetesen vannak még gondok, és bizonyos dolgokon még módosítanunk kell, de pont erről szólnak a tesztek, inkább most jöjjenek elő a problémák, mint a versenyeken, mert az már valóban probléma lesz.”
A szakember azonban mindenkit figyelmeztetett, hogy nem szabad elbízniuk magukat a múlt héten látottak után, mert nem tudhatják, ki milyen programon volt, és mennyi üzemanyaggal körözött.
“Idén sokkal nehezebb előzetes jóslatokba bocsátkozni, mint az elmúlt években. Csak annyit mondhatunk, hogy az autónk hozta az a teljesítményszintet, amit elvártunk tőle a szimulátorban és a szélcsatornában elvégzett mérések után.”
“Az üzemanyagszintek közötti hatalmas különbségek lehetetlenné teszik, hogy bármiféle következtetést levonjunk a tesztekből, és megjósoljuk, hogy a többiek mennyire erősek” – folytatta Rampf, aki már most elégedett új pilótapárosukkal.
“Mindkét versenyzőnk számára új a csapat, így még csak az ismerkedés fázisában vagyunk. Azonban a két versenyzőnk közötti munkakapcsolat és a csapattal való kommunikáció már most nagyon jó.”
A BMW Sauber istálló egy teljesen új felállással vág neki az idei szezonnal. A veterán Pedro de la Rosa mellett a jóval kisebb tapasztalattal rendelkező, eddig mindössze két versenyt teljesített Kamui Kobayashi állhat majd rajthoz a futamokon 2010-ben.
“Pedro hatalmas tapasztalattal rendelkezik, kiváló technikai ismeretei vannak, ami nagyon értékes a csapat számára. Azonban Kamui is gyorsan megtalálta a közös hangot a csapattal, és visszajelzéseivel hasznos segítséget tud nyújtani a mérnököknek.”
“Azt mondhatom, hogy a versenyzők és a mérnökök már most nagyon produktívan tudnak együtt dolgozni, ami örömteli.”