A csapathoz közel álló források megerősítették, hogy végleg szertefoszlottak a Team US F1 álmai, ugyanis az amerikai csapat helyi idő szerint kedd délelőtt jelezte alkalmazottainak, hogy bezárják a gyárat, és szabadon távozhatnak.
A csapathoz közel álló források megerősítették, hogy végleg szertefoszlottak a Team US F1 álmai, ugyanis az amerikai csapat helyi idő szerint kedd délelőtt jelezte alkalmazottainak, hogy bezárják a gyárat, és szabadon távozhatnak.
Az amerikai alakulat jövője már hetek óta bizonytalan. A csapat vezetése az elmúlt héten leült tárgyalni az FIA-val, hogy kihagyhassa az első versenyeket, sőt ezen a héten már az is felmerült, hogy a jövő évi indulási jog fejében átadja helyét egy másik istállónak – mondjuk a Stefan GP-nek.
Az Autosport azonban úgy tudja, hogy Dave Skog termékmenedzser kedden közölte az alkalmazottakkal, hogy nincsen szükségük rájuk a továbbiakban, ugyanis az alakulat órái meg vannak számlálva, és napokon belül végleg lehúzzák a redőnyt.
Bár a hírt hivatalosan még nem erősítették meg, mindez azt is jelenti, hogy lőttek a csapatfőnök, Ken Anderson és a sportigazgató, Peter Windsor álmának, akik keményen dolgoztak azon, hogy összerakjanak egy amerikai csapatot.
Az említett két szakember nem tartózkodott a gyárban a bejelentés idején, és telefonon sem lehet elérni a csapatot.
Az US F1 összeomlása azt is jelenti, hogy egy hely megüresedik a rajtrácson, így megnyílhat az út a szerb alakulat, a Stefan GP előtt, amely a tervek szerint már szerdán bemutatja új versenygépét, ami a sportból tavaly távozó Toyota idei évre tervezett modelljére épül.
A szerb csapatnak azonban csak akkor lesz esélye a bemutatkozásra, ha az US F1 hivatalosan is visszavonja nevezését, vagy az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting – aki a múlt héten látogatást tett az amerikaiak bázisán – ki nem jelenti, hogy a gárda nincsen olyan helyzetben, hogy részt vegyen az idei bajnokságban.
A csapat egyetlen szerződtetett versenyzője, Jose Maria Lopez menedzsmentje már jelezte, hogy az argentin pilóta tárgyalásban áll a Campos Meta istállóval, ahol tartalékversenyzőként szerepelhet 2010-ben.
Az, hogy mi lesz az US F1 legnagyobb befektetőjével, a YouTube alapítójával, Chad Hurley-vel, szintén bizonytalan. Az amerikai üzletember állítólag a Camposszal, és Stefan GP-vel is tárgyalásokat folytat, jóllehet utóbbi vezetése jelezte, hogy a megbeszélések megszakadtak.