Bruno Senna arra kéri a szövetséget, hogy az európai futamok nyitóállomása előtt biztosítson tesztelési lehetőséget a három újonc alakulatnak, hogy megoldást találhassanak kezdeti problémáikra, amik vélhetően végigkísérik őket a tengerentúli versenyeken.
Bruno Senna arra kéri a szövetséget, hogy az európai futamok nyitóállomása előtt biztosítson tesztelési lehetőséget a három újonc alakulatnak, hogy megoldást találhassanak kezdeti problémáikra, amik vélhetően végigkísérik őket a tengerentúli versenyeken.
A Hispania Racing istálló úgy érkezett meg a szezonnyitónak helyet adó Bahreinbe, hogy a Dallara által tervezett és épített versenyautói még egyetlen kört sem teljesítettek, aminek fényében nem csoda, hogy egyik versenyzője sem fejezte be a nagydíjat.
A másik két újonc, a Lotus és a Virgin ennél jobban áll, azonban minkét csapatnak komoly gondjai vannak a hidraulikával, sőt a hétvégén kiderült, hogy utóbbinak teljesen át kell építenie versenygépét, ugyanis túl kicsi az üzemanyagtankja.
Az idei szabályok pedig kimondják, hogy szezon közben nincs lehetőség a tesztelésre, Senna ezért is kéri arra a szövetséget, hogy biztosítson az újoncoknak tesztelési lehetőséget, amivel nem csak ők, hanem meglévő csapatok is jól járnának, akik a hatalmas sebességkülönbségek miatt emelték fel a hangjukat.
„Úgy gondolom, hogy mind az új csapatoknak, mind az új versenyzőknek nagyon fontos lenne, hogy tesztelési lehetőséget kapjanak a szezon közben” – mondta a brazil pilóta a riportereknek Melbourne-ben.
„Ha tudnánk egy kicsit tesztelni, mikor visszatérünk Európába, az kiváló lenne számunkra, mert meg tudnánk szabadulni a problémáink többségétől, amik nem nagy dolgok, de pályatesztet igényelnek.”
„Úgy hiszem, hogy mindenki élete sokkal könnyebb lenne, mind az új, mind a már meglévő csapatoké, melyeknek így sokkal többször kell megelőzniük minket a versenyen, mint akkor, ha tesztelhetnénk, és felkészültebbek, illetve gyorsabbak lennénk.”
Senna azt is elmondta, hogy nem számít komolyabb javulásra a következő versenyeken, mert csapata majd csak az európai futamokon veti be újításait, amik talán a teljesítményben is megmutatkoznak.
„Van egy hosszú listánk, amin olyan dolgok szerepelnek, amiken változtatnunk szükséges” – magyarázta. „Természetesen azzal, hogy nem lehet tesztelni az idei évben, és nem is volt olyan sok időnk az első illetve a második verseny között, nem lesznek nagy változások, néhány apróság, de semmi komoly.”
„Azonban bízunk abban, hogy visszatérve Európába, már lesznek újításaink, amik javítani fognak az autó teljesítményén és megbízhatóságán.”