Sebastian Vettel ugyan elmondta, hogy még maguk sem tudják, mikor lesz bevetésre készen saját fejlesztésű rendszerük, ám mindannyian tisztában vannak azzal, hogy döntő fontosságú az F-csatorna, ami körönként akár öt tizedet is hozhat egyes pályákon.
Sebastian Vettel ugyan elmondta, hogy még maguk sem tudják, mikor lesz bevetésre készen saját fejlesztésű rendszerük, ám mindannyian tisztában vannak azzal, hogy döntő fontosságú az F-csatorna, ami körönként akár öt tizedet is hozhat egyes pályákon.
A McLaren már az első futam óta használja az úgynevezett F-csatornát, ami lehetővé teszi, hogy a versenyző csökkentse a hátsó szárny légellenállását és terhelését az egyenesekben, mellyel az autó nagyobb végsebességek elérésére lesz képes, miközben megmarad a megfelelő leszorító ereje a kanyarokban.
A Sauber istálló elsőként másolta le a wokingiak rendszerét, amit már az elmúlt versenyen élesben is bevetett, míg a hírek szerint a Ferrari is elkészült saját fejlesztésű csatornájával, amit Fernando Alonso autóján már tesztelni is fog a pénteki szabadedzésen Kínában.
A többi csapat, köztük a Red Bull is közerővel dolgozik a rendszeren, ami Vettel szerint is kulcsfontosságú lesz a szezon hátralévő részében, mert annak használata komoly előnyt jelent, különösen az olyan hosszú egyenesekkel tarkított pályákon, mint a kínai.
„Még ha a középmezőnyben is vagy, fontos, hogy rendelkezésedre álljon a rendszer, mivel az elég nagy előnyt jelent” – mondta a német pilóta a riportereknek a hétvégi futamnak helyet adó Kínában.
„Valószínűleg akár fél másodpercet is hozhat körönként egyes pályákon. Hogy ilyen komoly előrelépést érj el az üzemanyagszinttől függetlenül, rengeteg új elemet kell találnod, amik minden körülmények között jól működnek.”
„Éppen ezért mindenkinek nagyon keményen kell dolgoznia azon, hogy minél előbb be tudja vetni saját rendszerét. Azonban nincs könnyű dolga a csapatoknak, hiszen a McLaren már ennek a tudatában tervezte meg az autóját, és hosszú idő óta dolgozik rajta, arról nem is beszélve, hogy hiába van meg a rendszered, azt nagyon nehéz működésre bírni.”
„Mi is gőzerővel dolgozunk rajta, azonban egyelőre még nincs kijelölve időpont, hogy mikor vetjük be élesben” – tette hozzá Vettel, aki szerint a McLaren a legesélyesebb a hétvégén Kínában, nagyban az F-csatorna miatt.