A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nagyon sajnálja, hogy csapata nem tudta meggyőzni az ellenfeleket, és végül az általuk először kifejlesztett F-csatorna jövő évi betiltása mellett döntöttek, ugyanis elmondása szerint a technológia jó lett volna a sportnak.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nagyon sajnálja, hogy csapata nem tudta meggyőzni az ellenfeleket, és végül az általuk először kifejlesztett F-csatorna jövő évi betiltása mellett döntöttek, ugyanis elmondása szerint a technológia jó lett volna a sportnak.
A wokingi alakulat már a téli teszteken kísérletezett a rendszerrel, és azt az első futamon élesben is bevetette, ami miatt a riválisok vizsgálatot kezdeményeztek az irányító testületnél, mert úgy érezték, hogy egy mozgó aerodinamikai elemről van szó, amit szigorúan tiltanak a szabályok.
Az FIA ki is vizsgálta az ügyet, ám arra a következtetésre jutott, hogy szabályos az eszköz, hiszen azt a versenyző működteti, aki nem minősül mozgó elemnek, így az egyenesekben kisebb légellenállást biztosító szárnyrendszer teljesen legális.
A riválisok természetesen azonnal elkezdték saját rendszerük fejlesztését, és az elmúlt hétvégi versenyen már a Ferrari is használta aktív rendszerét a Sauber mellett, és a többiek is nagyon keményen dolgoznak a háttérben.
Igen ám, de a fejlesztéseket csak az idei évben fogják tudni használni, hiszen Barcelonában megegyeztek arról, hogy a jövő évtől tiltólistára helyezik az F-csatornát, amit a feltaláló McLaren bán a leginkább.
„Ami az F-csatornát illeti, nagyon büszkék vagyunk a srácainkra, akik kitalálták, és sok más dologgal ellentétben, ez egy nagyon olcsó technológia, és számos oka van annak, hogy egy ilyen találmány miért is jó a sportnak” – mondta Whitmarsh.
„Nem kerül sokba, mindössze leleményesség kell hozzá. Személy szerint egy kicsit szomorú vagyok, de továbbra is folytatjuk ennek a területnek a fejlesztését. Az idei évben már eddig is nagyon sok csapat dolgozott ezen a területen, aminek gyümölcsét majd láthatjuk is.”