Talán a leggyengébb láncszem az élcsapatok között, a Mercedes GP mégis ellenfelei előtt áll, már ami a boxkiállások gyorsaságát illeti, derül ki az Auto Motor und Sport cikkéből.
Talán a leggyengébb láncszem az élcsapatok között, a Mercedes GP mégis ellenfelei előtt áll, már ami a boxkiállások gyorsaságát illeti, derül ki az Auto Motor und Sport cikkéből.
A német szaklap végignézte, hogy az eddigi hat versenyen ki milyen gyorsan teljesítette kiállását, és minden egyes futamon győztest és vesztest hirdetett (lásd. táblázat).
Azzal, hogy az idei évtől nem kell tankolni a futam közben, a kiállások hosszát a kerékcsere határozza meg, feltéve, ha nem történik valami galiba.
Az elmúlt évekkel ellentétben, a boxban eltöltött időt is másképpen mérik.
Korábban az volt a szokás, hogy a konkrét kiállás időtartamát mérte a rendszer, ám mivel a kerékcsere nagyon rövid, a mérési hibák miatt nem kapnánk tiszta képet a kiállás valódi hosszáról, így az idei évtől azt mérik, hogy az adott versenyző mennyi időt töltött a boxutcában.
A számadatokból pedig egyértelműen kiderül, hogy eddig a Mercedes dolgozott a legjobban a boxban, hat futamból négyszer a brackley-i bázisú gárda versenyzői töltötték a legkevesebb időt a szerelők társaságában.
Háromszor Michael Schumacher, egyszer pedig Nico Rosberg volt gyorsabb csapaton belül.
Kiállások hossza – 2010
Bahrein Legjobb: S. Vettel Red Bull 22.260 Legrosszabb: S. Buemi Toro Rosso 27.503 Ausztrália Legjobb: M. Webber Red Bull 23.517 Legrosszabb: F. Massa Ferrari 29.415 Malajzia Legjobb: N. Rosberg Mercedes GP 21.802 Legrosszabb: B. Senna F1 HRT 25.751 Kína Legjobb: M. Schumacher Mercedes GP 21.763 Legrosszabb: M. Webber Red Bull 32.492 Spanyolország Legjobb: M. Schumacher Mercedes GP 20.104 Legrosszabb: N. Rosberg Mercedes GP 37.200 Monaco Legjobb: M. Schumacher Mercedes GP 24.914 Legrosszabb: H. Kovalainen Lotus F1 33.232