A McLaren leszereli autóiról az F-csatornát a szeptemberi Olasz Nagydíjon, ugyanis szimulációi szerint az elrendezés használata nem jelentene előnyt az alacsony leszorítóerőt megkövetelő Monzában.
A McLaren leszereli autóiról az F-csatornát a szeptemberi Olasz Nagydíjon, ugyanis szimulációi szerint az elrendezés használata nem jelentene előnyt az alacsony leszorítóerőt megkövetelő Monzában.
A wokingi alakulat fejlesztette ki elsőként a rendszert, amit azóta már szinte az egész mezőny használ, és ami a hátsó szárny légellenállásának menet közbeni változtatásával, nagyobb végsebességek elérését teszi lehetővé az egyenesekben.
Bár a monzai pálya a leggyorsabb a versenynaptárban, elméletileg itt komoly előnyt jelenthet a rendszer használata, ám mivel az egész ring alacsony leszorítóerőt követel meg, nincs sok értelme használni a rendszert, mert a hátsó szárnyak amúgy is minimális légellenállást generálnak.
A McLaren eddig kivétel nélkül – még Monacóban is – bevetette az F-csatornát, ám az Autosport úgy tudja, hogy az Olasz Nagydíjra leszereli a rendszert autójáról, ahogy azt minden bizonnyal a többiek is teszik majd Monzában.