A Toyota egy eredményes szezont teljesíthetett volna az idei évben, hiszen vadonatúj autója minden tekintetben verte elődjét, és olyan újításokat tartalmazott, amikkel harcba szállhatott volna a bajnoki címért, állítja az egykori gárda technikai vezetője, Pascal Vasselon.
A Toyota egy eredményes szezont teljesíthetett volna az idei évben, hiszen vadonatúj autója minden tekintetben verte elődjét, és olyan újításokat tartalmazott, amikkel harcba szállhatott volna a bajnoki címért, állítja az egykori gárda technikai vezetője, Pascal Vasselon.
A Toyota már elkészült idei versenygépével, mikor a japán vezetés a tavalyi év végén hirtelen bejelentette, hogy azonnali hatállyal elhagyja a Forma-1-et.
A TF110-es kódszámmal ellátott modell a szélcsatornában kiválóan teljesített, minden jel arra utalt, hogy harcba fog tudni szállni az élmezőnnyel, ám végül egyetlen kilométert sem teljesített, ugyanis a japánok a távozás mellett döntöttek.
„Mikor befejeztük a fejlesztést, 20-30 ponttal volt több az új autó leszorítóereje, mint elődje legutolsó verziójának” – mondta Vasselon a német Auto Bildnek.
„Messze felülmúltuk a várakozásainkat, pedig a TF109 is elég jó volt a dobogókra. Számos aerodinamikai szakemberünk más élcsapathoz váltott, és tudjuk, hogy a leszorítóerő szintünk igen magas volt.”
Az új Toyotáról kiszivárgott fotók tanúsága szerint a TF110 rendelkezett volna a legmagasabb orrkúppal, és bár az első verzió még a régi kipufogóval volt ellátva, Vasselon megerősítette, hogy már előrehaladott fázisban volt a Red Bull-féle kipufogórendszerük fejlesztése.
„Úgy vélem, hogy nekünk lett volna a legmagasabban ívelő orrunk a jelenlegi mezőnyben, ami tökéletesen kihozta volna a diffúzorban rejlő potenciált” – folytatta a szakember.
„Az első versenyre egy javítócsomaggal készültünk, amelyben már helyet kapott volna az áramoltatott diffúzor. Szóval a Red Bullal együtt, mi lettünk volna az elsők, akik ezzel az elrendezéssel kezdték volna meg az idei bajnokságot.”