Bár az elmúlt hetekben egyre több helyen lehetett olvasni, hogy visszatérését fontolgatja, Flavio Briatore elmondta, hogy jelenleg túlságosan is jól érzi magát ahhoz, hogy a közeljövőben ismét szerepet vállaljon a Forma-1-ben.
Bár az elmúlt hetekben egyre több helyen lehetett olvasni, hogy visszatérését fontolgatja, Flavio Briatore elmondta, hogy jelenleg túlságosan is jól érzi magát ahhoz, hogy a közeljövőben ismét szerepet vállaljon a Forma-1-ben.
A Renault egykori csapatfőnöke, aki a tavalyi évben hagyta el a királykategóriát a 2008-as szingapúri csalásügy miatt, az utóbbi időben többször is látogatást tett a Ferrari maranellói főhadiszállásán, legutóbb pedig a Scuderia vendégeként volt jelen az Olasz Nagydíjon.
Mindez pedig sokakat arra engedett következtetni, hogy a szókimondó olasz a visszatérését fontolgatná, és készen áll újból szerepet vállalni a Forma-1-ben, ám maga az érintett a formula1.com-nak elmondta, hogy erről szó sincsen.
„Számomra teljesen kielégítő apának lenni. Sokkal nyugodtabb vagyok, mint korábbi életem során bármikor voltam. Az élet ennyire szép is lehet” – mondta.
Arra a kérdésre, hogy van-e esély a visszatérésére, Briatore így felelt: „Nehezen. Hét bajnoki címet nyertem különböző csapatokkal. Élvezni szeretném, amit csinálok, ez az én motivációm, nem pedig az, hogy legyen munkám.”
„Jelenleg pedig nem lenne élvezetes számomra a Forma-1. Jelen pillanatban teljesen elégedett vagyok azzal, amit csinálok – az apa és a férj szerepkörben, illetve felügyelem és vigyázok a befektetéseimre.”
Az egykori csapatfőnök azt is elmondta, hogy az idei évben, mikor a versenyek javarészét otthonról, a televízió képernyőjén követte figyelemmel, ráeszmélt arra, hogy mi is kell a rajongóknak.
„A versenyek mindig látványosak, amikor valami szokatlan történik” – mondta. „Például, mikor elkezd esni az eső. De amennyiben semmi szokatlan nem történik, akkor semmilyen izgalom nincs, mindenki követi a másikat a rajttól a célig.”
„A paddock-ban dolgozó emberek a legtöbbször elfelejtik, hogy a rajongókat a versenyzők közötti kiélezett küzdelem, nem pedig a mérnökök és a szerelők áldozatos munkája hozza lázba.”
„A rajongókat nem érdekli, hogy 600 ember és 200 millió amerikai dollár kell ahhoz, hogy egy elfogadható autóval elő tudjon rukkolni egy csapat. A rajongók mindössze azt akarják látni, hogy hőseik egymással harcolnak, és ez így is van rendjén.”