A Red Bull Racing bízik abban, hogy Sebastian Vettel győzelmi esélyei nem csökkennek a szezon hátralévő két versenyén azzal, hogy elfüstölt a motorja a hétvégi Koreai Nagydíjon, így minden eddiginél jobban kell spórolnia az erőforrásaival.
A Red Bull Racing bízik abban, hogy Sebastian Vettel győzelmi esélyei nem csökkennek a szezon hátralévő két versenyén azzal, hogy elfüstölt a motorja a hétvégi Koreai Nagydíjon, így minden eddiginél jobban kell spórolnia az erőforrásaival.
Vettel idei negyedik futamgyőzelme felé haladt, mikor tíz körrel a vége előtt megadta magát a Renault motor autójában, és fel kellett adnia a küzdelmet, mellyel visszacsúszott a bajnokság negyedik helyére, és jelenleg 25 pont a lemaradása az élre álló Fernando Alonsóval szemben.
És mivel amúgy sem állt túl jól motorfronton, a német versenyző még nagyobb hátrányban lesz ellenfeleivel szemben az utolsó két futamon, különösen akkor, ha netán egy új erőforráshoz kell nyúlnia, ami automatikusan egy tízhelyes rajtbüntetést von maga után.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner azonban bízik abban, hogy a Renault motor elvesztése – amely 1600km-t teljesített, noha 2000km az élettartama – nem fogja hátráltatni versenyzőjét a hajrában.
„Remélhetőleg ennek elhanyagolható hatása lesz a szezon utolsó két versenyén” – mondta a szakember. „Bízunk abban, hogy elég kilométer van még motorjaiban ahhoz, hogy gond nélkül befejezze az idei bajnokságot.”
„Már ezen a hétvégén sem volt könnyű helyzete, hiszen spórolnia kellett a motorral, ezért is teljesített csak kevés kört az edzéseken Koreában, tehát egyáltalán nem ideális a helyzet, de úgy gondolom, hogy megfelelően tudjuk kezelni a nehézségeket.”
Bár sokan azzal vádolták Vettelt, hogy azért jelezte a csapatrádión, hogy rosszak a látási viszonyok, és idő előtt le kellene inteni a futamot, mert érezte, hogy valami nagyon nem stimmel az autójában, Horner cáfolta ezt, és kijelentette, hogy semmi előjele nem volt a meghibásodásnak.
„Az első jel az volt, mikor a célegyebes vége felé közeledve közölte a csapatrádión, hogy motorprobléma van” – magyarázta a csapatfőnök. „Aztán pedig mindenki láthatta, hogy elkezdett füstöt eregetni a motorja a célegyenes végén, tehát hirtelen jött a hiba.”
„Semmi figyelmeztetés nem volt, és fogalmunk nincs, hogy miért. Egyáltalán nem volt szerencséje Sebastiannak. Fantasztikusan vezetett, mindent jól csinált, ahogy a csapat is, azonban a cél előtt elvesztette a győzelmet, ami nagyon, de nagyon bosszantó.”