Az idei bajnokság utolsó futamának helyet adó, mindent eldöntő Abu Dhabi Nagydíj hatalmas siker volt a televízió társaságok számára, hiszen az elmúlt évek egyik legjobb nézettségét produkálta a történelmi verseny, ahol négyen is esélyesek voltak a vb-címre.
Az idei bajnokság utolsó futamának helyet adó, mindent eldöntő Abu Dhabi Nagydíj hatalmas siker volt a televízió társaságok számára, hiszen az elmúlt évek egyik legjobb nézettségét produkálta a történelmi verseny, ahol négyen is esélyesek voltak a vb-címre.
A német RTL csatorna átlagos 10.3 milliós nézőszámot ért el, és a csúcs 12.1 millió volt, mikor Sebastian Vettel áthaladt a célvonalon és a Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnokává avanzsált.
A televízió társaság legutóbb a 2006-os szezonzáró Brazil Nagydíjon ért el 10 millió feletti nézőszámot, mikor Michael Schumacher karrierje első felvonásának utolsó versenyét teljesítette a Forma-1-ben.
A spanyolok is kíváncsiak voltak a szezonzáróra, ami nem csoda, hiszen Fernando Alonso várhatta a legnagyobb eséllyel a megmérettetést, jóllehet egy rossz taktika miatt elvérzett, azonban így is átlagosan 9 millióan voltak kíváncsiak a hazai hősre.
Az olasz RAI átlagos nézőszáma 10.6 millió volt, ami a tavalyi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj nézőszámának duplája, és a csatorna 50%-ot ért el saját műsorsávjában.
Nagy Britanniában azonban kisebb volt az érdeklődés a verseny iránt, mint a tavalyi Brazil Nagydíjon, ahol a hazai sztár, Jenson Button bezsebelte a bajnoki trófeát. A BBC akkor átlagosan 6.6 millió nézőt ért el, míg idén ez a szám 5.3 millió volt, 40%-os eléréssel.
Magyarországon is tarolt múlt vasárnap a Forma-1. Az RTL Klub információi szerint a 18-49 év közöttiek 51,6 százaléka izgulta végig, kit avatnak világbajnokká az utolsó futamon, és a teljes lakosság körében is csaknem 1.3 millióan nézték az Abu Dhabi Nagydíjat és Sebastian Vettel győzelmét.