A McLaren szakemberei elégedetten nyilatkoztak jövő évi versenygépükről, ugyanis meg vannak győződve arról, hogy minden a terveknek megfelelően halad, és ismét elhintették, hogy újabb innovatív megoldásokkal készülnek, amiktől sikert remélnek 2011-ben.
A McLaren szakemberei elégedetten nyilatkoztak jövő évi versenygépükről, ugyanis meg vannak győződve arról, hogy minden a terveknek megfelelően halad, és ismét elhintették, hogy újabb innovatív megoldásokkal készülnek, amiktől sikert remélnek 2011-ben.
A wokingi gárda kiválóan kezdte az idei évet, az első versenyeken előnyben volt riválisaival szemben, miután feltalálta és kifejlesztette az úgynevezett F-csatornát, amit a szezon során szinte kivétel nélkül mindenki lemásolt, a nagyobb végsebességek elérése érdekében.
A McLaren főmérnöke, Tim Goss elmondta, hogy az új autó tervezési fázisában is rengeteg merész ötlet látott napvilágot a megbeszéléseken, és több olyan megoldással készülnek a következő idényre, amik talán jövőre is előnybe repíthetik őket a szezon elején.
„Eddig minden jónak tűnik” – mondta Goss az Autosportnak a jövő évi autóról. „Jelen pillanatban nem mondhatunk többet, de Doug (McKiernan, a gárda aerodinamikai részlegének vezetője) és csapata remek munkát végez, és egy remek aero csomagot alkotott meg az autónak, így eddig minden a legnagyobb rendben van.”
A McLaren vehette át az év innovációjáért járó díjat a vasárnapi Autosport díjátadó gálán Londonban, ahol az F-csatornát jutalmazták, amit a jövő évben hivatalosan is betiltanak a Forma-1-ben.
Goss azonban elmondta, hogy az új, eddiginél is szigorúbb szabályok is elegendő teret adnak a csapatoknak, hogy újabb megoldásokkal rukkoljanak elő, így minden bizonnyal jövőre is lesznek olyan elemek, amik komoly szerepet játszanak majd a vb-címért vívott csatában.
„A szabályok mindig adnak lehetőséget innovatív megoldások bemutatására, és ez kell is ahhoz, hogy egy bajnoki címre esélyes autót alkothassunk” – folytatta a szakember.
„Ez (F-csatorna) egy szürke terület volt, és megfelelően ki tudtuk aknázni a szabályokat. Minden tiszteletem Charlie (Whitingé), és az FIA illetékeseié, akik nem riadtak meg akkor, mikor először hallottak az általunk felvázolt megoldástól, és hagyták, hogy megvalósítsuk tervünket.”
McKiernan a következőkkel folytatta: „Könnyű egy aerodinamikai szakembernek előrukkolni egy új ötlettel, azonban az egész szervezetnek hinnie kell ebben, mert több százezer fontot emészt fel egy megoldás beépítése az autóba.”
A szakember azt is hozzátette, hogy meglepő volt számára, hogy a riválisok csak az első versenyen jöttek rá arra, hogy mit is művelnek a hátsó szárnnyal, jóllehet a rendszer az előkészületi téli teszteken is pályára vitték és aktívan használták.
„Meglepett, mert amikor bemutattuk az autót, azt gondoltam, hogy mindenki számára teljesen egyértelmű lesz, hogy mi a funkciója a rendszernek” – magyarázta.