Jenson Button úgy gondolja, hogy csapata hátrányban van riválisaival szemben, ugyanis új autója gyermekbetegségei miatt egyelőre nem tudott annyi kilométert teljesíteni a téli teszteken, amennyit szeretett volna, és egyre közelebb az első futam.
Jenson Button úgy gondolja, hogy csapata hátrányban van riválisaival szemben, ugyanis új autója gyermekbetegségei miatt egyelőre nem tudott annyi kilométert teljesíteni a téli teszteken, amennyit szeretett volna, és egyre közelebb az első futam.
A brit versenyző szombati napja sem volt felhőtlen, szinte az egész délelőtti tréninget ki kellett hagynia, ugyanis egy hidraulikus probléma miatt új elemeket kellett beszerelni versenygépébe, és csak 54 kört teljesített, és időeredményei sem voltak fényesek.
„Nem teljesítettünk annyi kört, amennyit szerettünk volna” – mondta Button a riportereknek szombat este Barcelonában.
„A legtöbb kör, amit egy nap leforgása alatt teljesítettünk, azt hiszem pénteken volt, mikor 77 kört sikerült megtennünk. Lemaradásban vagyunk a többiekkel szemben az új autó tesztelését, és főleg a kilométereket illetően.”
„Ez mindenképpen hátrány, azonban már dolgozunk a megoldáson, és bízunk abban, hogy a következő két napon a megbízhatósággal nem lesz gond, megérkeznek a tartalék elemek, és képesek leszünk sok kilométert teljesíteni.”
„A kilométerek száma mindenképpen fontos, hiszen segít jobbá tenni a megbízhatóságot, és segít megismerni bizonyos dolgokat, ráadásul a helyes beállítások megtalálásában is nagy szerepe van, amire egyelőre nem sok időnk jutott az elmúlt időben.”
Button egyébként mindezek ellenére úgy gondolja, hogy csapata helyesen döntött, hogy csak a téli tesztek második állomásán veti be új autóját, és hozzátette, hogy egyelőre nem lehet megmondani, hogy ki hol áll a mezőnyben, erre még egy ideig várni kell.
„Mindenki teljesen máson dolgozik, és a tesztekből amúgy is nagyon nehéz következtetéseket levonni” – folytatta. „Azt gondolom, hogy az egyetlen dolog, amire figyelni érdemes, az a versenyzők egyenletessége. Ebből derül ki igazán, hogy melyik a jó versenygép.”
„A Ferrari elég jónak tűnik az egyenletességet illetően, de mások is jól mennek. Még a Toro Rosso is erősnek tűnik ezen a téren. A Red Bull nagyon jó, de nem annyira, mint a Ferrari.”
„Még nem tudom, hogy mi hol állunk, és azt gondolom, hogy nem lenne fair ítéletet mondani a teljesítményünkről, mert egyelőre elég kevés kört teljesítettünk, és néhány igen produktív napra van még szükségünk ahhoz, hogy kihozzuk az autóból, amit ki lehet hozni.”