Sebastian Vettel idei második rajt-cél győzelmét aratta a Maláj Nagydíjon, amely sokkal több izgalmat hozott, mint a szezonnyitó. A Red Bull ausztrálját Jenson Button és Nick Heidfeld követte az eseménydús versenyen.
Sebastian Vettel verhetetlen maradt az idei évben, miután újabb győzelmet aratott a Maláj Nagydíjon, jóllehet gondok voltak hibrid rendszerével a futam javarészében, amit az eső végül elkerült.
A világbajnoki címvédő ugyan nem aratott fölényes győzelmet, ám hibátlan vezetést bemutatva, irányítása alatt tartott mindent a vasárnapi versenyen, amely sokkal izgalmasabbnak és mozgalmasabbnak bizonyult, mint a szezonnyitó.
Jenson Button a második helyen hozta be a McLarent, miközben csapattársa, Lewis Hamilton csak a hetedik lett, miután kemény keverékű abroncsai a vártnál korábban elkoptak, így három körrel a vége előtt még egyszer meg kellett látogatnia szerelőit a boxban.
Nick Heidfeld újabb dobogós helyezést szerzett a Renault-nak. A német pilóta már a rajtnál feljött a második helyre, majd egy kicsit visszaesett, és az utolsó néhány körben vissza tudta verni Mark Webber támadásait.
A Red Bull ausztrál pilótájának versenye már a rajtnál megpecsételődött, ugyanis a hibrid rendszer meghibásodása miatt a harmadikról visszacsúszott a kilencedik helyre.
A Ferrari duója, Felipe Massa és Fernando Alonso az ötödik, illetve a hatodik helyen végzett, miután utóbbi a verseny vége felé járva nekiment Hamilton autójának, miközben a harmadik pozícióért folyt a csata.
A Ferrari első szárnya megsérült, így a spanyolnak egy extra kiállást be kellett iktatnia, ráadásul a futam második felében nem működött menet közben állítható hátsó szárnya.
Vitaly Petrov magabiztosan autózott az élmezőny végén, azonban az egyik kanyart szélesen vette, és ahogy próbált visszatérni a pályára, a rázókő csúnyán megdobta autóját, amely hihetetlen módon eltörte a kormányrudat, a versenyző kezében maradt a kormány, és irányíthatatlanul a pálya szélére gurult. Szerencsére komolyabb baj nélkül.
A pole-ból induló Sebastian Vettel kiválóan kapta el a rajtot, első helye egy pillanatig sem volt veszélyben, ám mögötte igencsak megkavarodott a sorrend.
Mark Webbernek már a rajt előtt elszállt hibrid rendszere, így képtelen volt tartani a tempót ellenfeleivel, akik simán elmentek mellette a célegyenesben, és azonnal visszacsúszott a kilencedik helyre.
A rajt legnagyobb győztesei a Renault versenyzői voltak. Nick Heidfeld kiválóan ismerte fel a helyzetet, és a hatodikról felugrott a második helyre, maga mögé utasítva a McLaren versenyzőit, Lewis Hamiltont és Jenson Buttont.
Vitaly Petrov is remekül rajtolt, az ötödik helyen jött ki az első kanyarkombinációból a Ferrari duója előtt, akiket Michael Schumacher követett nyolcadikként, miután a tizenegyedik pozícióból kezdhette meg a futamot.
A tízedik körben Vettel már hat másodperccel vezetett az élen, mögötte nagy volt a harc a második helyért Heidfeld és Hamilton között. Button tartotta harmadik pozícióját, Felipe Massa és Fernando Alonso előtt, akik menet közben átléptek Petrovon.
Webber és Kamui Kobayashi szinte körről körre előzgették egymást, az ausztrál versenyző a hibrid rendszer nélkül teljesen védtelen volt a célegyenesben, ugyanis a Sauber pilótája az állítható hátsó szárny (DRS) és a KERS használatával komoly sebességfölényben volt.
A 11-12. körben elkezdtek fogyni a lágy keverékű abroncsok. Webber állt ki elsőként, majd jött Hamilton, és egy körrel később az élmezőny többi tagja, akik kivétel nélkül a lágy keverékeken maradtak, jóllehet közben elkezdett szemerkélni az eső.
Az első kiállás legnagyobb vesztese Heidfeld volt, aki a másodikról visszacsúszott az ötödik helyre, mindkét McLaren és Alonso is elment mellette. A Ferrari spanyolja élesben, a célegyenes végén elment Button mellett, így felugrott a harmadik pozícióba.
Massa kerékcseréjét igencsak elrontotta a Ferrari, a szerelők nem tudták egyik hátsó kerekét megfelelően rögzíteni, így elég sok időt vesztegelt a boxban, így a brazil visszacsúszott a hetedik pozícióba, és Webber mögött folytatta tovább a körözést, ám a köztük lévő sorrend gyorsan változott, a hibrid rendszernek köszönhetően.
A kiállások második körét követően Button visszavette harmadik helyét Alonsótól. Vettel maradt az élen, azonban a Red Bull közölte vele, hogy többet nem használhatja hibrid rendszerét – vélhetően valamilyen technikai meghibásodástól tartva.
Mindezek ellenére a világbajnoki címvédő nem hogy lassult volna, folyamatosan növelte előnyét a McLaren duójával szemben, akik felemás stratégián voltak: Hamilton kemény, Button lágy keveréket tetetett fel autójára harmadik etapjára.
A wokingi alakulat azonban eltaktikázta magát, Hamilton kemény keverékű abroncsai nem bírták addig, amíg bírniuk kellett volna, így tervezett utolsó kiállásán is a keményet tette fel csapata, mellyel pozíciót vesztett csapattársával szemben, és visszacsúszott a harmadik helyre.
Alonso teljesítette harmadik kiállását utolsóként az élmezőnyben, és a taktika jónak bizonyult, ugyanis tíz körrel a vége előtt teljesen megérkezett az egyébként valami miatt szenvedő Hamilton mögé, ám a Ferrarin nem működött az állítható hátsó szárny.
A kétszeres világbajnok hihetetlenül agresszíven próbálta meg megelőzni ellenfelét, aminek az lett a vége, hogy elvesztette első szárnya egy részét, ugyanis túl későn rántotta el a kormányt, így első szárnyának bal oldala hozzáért Hamilton jobb hátsó kerekéhez.
Alonso ezzel hatalmas lehetőséget szalasztott el, hiszen megszerezhette volna a harmadik helyet, ám miután egy extra kiállást be kellett iktatnia, visszacsúszott a hetedik pozícióba.
Vettel vezető pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben, bár Button szépen lassan faragta le hátrányát és egyre közelebb került hozzá. Hamilton viszont veszélyben volt, mert Heidfeld rohamléptekben zárkózott fel a britre, akit négy körrel a vége előtt be is ért, és simán megelőzött a célegyenesben.
Közben Webber – aki négy kiállással operált – elment Massa mellett, és néhány körrel később Hamiltont is megelőzte, akinek teljesen elfogytak kemény keverékű abroncsai, ami miatt három körrel a vége előtt ismét ki kellett állnia.
Vettel megszerezte idei második futamgyőzelmét, Button előtt, míg a Renault ismét felállhatott, miután Heidfeld tartani tudta az őt komolyan támadó, frissebb gumikon futó Webbert, akinek így be kellett érnie a negyedik hellyel, a Ferrari párosa előtt.
Hamilton a hetedik helyen hozta be a McLarent, míg az első tíz, pontszerző sorát Kobayashi, Schumacher és az újonc Paul di Resta zárta.