Folyamatosan új problémákkal találkozik KERS-rendszerével kapcsolatban a Red Bull Racing csapata – vallotta be az istálló főtervezője, Adrian Newey.
Folyamatosan új problémákkal találkozik KERS-rendszerével kapcsolatban a Red Bull Racing csapata – vallotta be az istálló főtervezője, Adrian Newey.
A gárda mindkét versenyzőjének, Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek is gondjai voltak a hibrid technológiával a vasárnapi Maláj Nagydíjon, ám míg előbbi versenyző a rajtnál, illetve a futam első felében használhatta azt, addig ausztrál csapattársának autójában már a felvezető körben működésképtelenné vált.
Adrian Newey elmondta, miután nem rendelkeznek megfelelő mennyiségű tapasztalattal a KERS-rendszert illetően, folyamatosan találkoznak új problémákkal, ám szeretnének mihamarabb megbízható rendszerrel előállni.
„A valóság az, hogy a rendszer még gyerekcipőben jár” – ismerte el Newey.
„Nem vagyunk egy nagy gyártó, magunk fejlesztjük a KERS-rendszerünket, és ilyen területen még nem tevékenykedtünk a múltban. Korlátozott erőforrásokkal, költségvetéssel és tapasztalattal dolgozunk, tehát meglehetősen meredek a tanulási görbénk. Hogy mennyi ideig tart, míg ennek a görbének a csúcsára érünk, az még a jövő zenéje.”
„A tény, hogy még mindig találunk új problémákat.”
A szakember elmondta, Webbernek már a rajt előtt elromlott a KERS az autójában, míg Vettelnek futam közben merültek fel problémái, így biztonsági okokból az ő versenygépében is kikapcsolták a rendszert, így végül megnyerhette a futamot.
„Marknak komolyabb problémája volt, ami azt jelentette, hogy az egész verseny során nem használhatta a rendszert, beleértve a rajtot is. A felvezető körben merült fel a gond – egy teljesen új probléma, mellyel korábban még nem találkoztunk.”
„Ami Sebet illeti: a probléma lehetővé tette, hogy tovább használjuk a rendszert, de elsősorban a biztonság miatt úgy gondoltuk, az a legjobb megoldás, ha kikapcsoljuk a hibrid rendszert és nem vállalunk semmiféle kockázatot.”