A Red Bull még nem tudja, mekkora az előnye - F1VILÁG.HU

A Red Bull még nem tudja, mekkora az előnye

HIRDETÉS

A Red Bull Racing vezetése egyelőre még nem tudja, hogy mekkora az előnyük a többiekkel szemben, jóllehet Sebastian Vettel a hétvégén idei második futamgyőzelmét aratta a Maláj Nagydíjon.


A Red Bull Racing vezetése egyelőre még nem tudja, hogy mekkora az előnyük a többiekkel szemben, jóllehet Sebastian Vettel a hétvégén idei második futamgyőzelmét aratta a Maláj Nagydíjon.

Az energiaital-gyárosok óriási fölényben voltak a két héttel ezelőtti szezonnyitón, azonban a hétvégi versenyen már jóval nehezebb volt a dolguk, hiszen a McLaren kis híján megverte őket az időmérőn, és a versenyen is gondjaik voltak.

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey úgy gondolja, hogy egyelőre még nem lehet tudni, mekkora az előnyük a többiekkel szemben, erre még néhány versenyt biztosan várniuk kell.

„Szerintem ez teljesen normális a Forma-1-ben. A dolgok változnak, alakulnak” – mondta a szakember arra a kérdésre válaszolva, hogy szerinte mekkora az előnye csapatának eddigi legkomolyabb ellenfelével, a McLarennel szemben.

„A McLaren sokkal közelebb volt itt az időmérőn, mint Melbourne-ben. Azt azonban nem tudom, hogy ez mennyiben tudható be a pálya karakterisztikájának, és mennyiben annak, hogy esetleg sikerült javítaniuk autójukon az elmúlt két hétben, ugyanis egyelőre nem ismerem olyan jól az autójukat.”

Newey azt is elmondta, hogy az új Pirelli gumik miatt is nehéz megítélni az erőviszonyokat, ugyanis egyesek jobban, mások kevésbé tudtak alkalmazkodni az abroncsokhoz, ráadásul a stratégiák is igen különbözőek a megnövekedett számú kerékcserék miatt.

„Ha visszamegyünk néhány évet, akkor emlékezhetünk arra, hogy a Ferrari és a McLaren komoly csatát vívott egymással a bajnoki címért, és mindketten másképpen használták az abroncsokat” – magyarázta.

„Az egyik versenyen az egyik, a másikon a másik csapat kezére játszottak a gumik, és biztos vagyok abban, hogy a gumik főszerepet kapnak majd az idei szezonban.”

„Rengeteget kell még tanulnunk az abroncsokról, hiszen egyelőre még senki nem ismeri teljesen azokat. Azt nem mondhatom, hogy olyan nagy különbség lenne a szettek között, azonban egy apró beállítás módosítás komoly különbséget eredményezhet a kopásban.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull még nem tudja, mekkora az előnye
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!