A Red Bull Racing technikai guruja, Adrian Newey újságíróknak nyilatkozva Monacóban elismerte, alábecsülték a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) nyújtotta kihívást, így ennek is köszönhető, hogy a csapat továbbra sem tudta megoldani a megbízhatósággal kapcsolatos problémákat.
A Red Bull Racing technikai guruja, Adrian Newey újságíróknak nyilatkozva Monacóban elismerte, alábecsülték a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) nyújtotta kihívást, így ennek is köszönhető, hogy a csapat továbbra sem tudta megoldani a megbízhatósággal kapcsolatos problémákat.
A Red Bull KERS-rendszerének gyermekbetegségei végigkísérték a csapatot a szezon első öt versenyén, Sebastian Vettel és Mark Webber ugyanis több alkalommal nem használhatta azt az időmérőkön és a versenyeken, melyből komoly hátrányuk származott.
„A KERS egy bonyolult projekt, egy csomó kutatás és fejlesztés szükséges” – nyilatkozta Adrian Newey.
„Az a megoldás, amit mi választottunk ezzel a rendszerrel – és ami alapvetően a Renault Marelli által pár éve használt technikán alapul – egyszerűen nem passzolt a mi autónk csomagjába, ez pedig problémákat okozott.”
„Nem könnyű feladat teljesen megszüntetni ezeket. Reméljük, hogy sikerült megtanulni, hogy kezeljük ezt, de még folyamatosan tanulási fázisban vagyunk.”
Newey hozzátette, miután a KERS-rendszer nem a Red Bull specialitása, komoly kutatásokat kellett elvégeznie a csapatnak.
„Ez nem az erősségünk, inkább vagyunk egy aerodinamikai elemeket gyártó csoport, mint egy hibrid technológiával foglalkozó” – vallotta be a szakember.
„A részleg nagyon kicsi, talán túl kicsi is, és sokszor eléggé tehetetlenek vagyunk. Nagyon nehéz gyorsan reagálni a felmerülő problémákra.”