A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone bízik abban, hogy az FIA zöld utat ad jövő heti ülésén a szezon elején elmaradt Bahreini Nagydíj előtt, és a futam megrendezésre kerülhet az idei évben.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone bízik abban, hogy az FIA zöld utat ad jövő heti ülésén a szezon elején elmaradt Bahreini Nagydíj előtt, és a futam megrendezésre kerülhet az idei évben.
Bár egyesek szerint komoly veszélyekkel járna az elmaradt verseny megrendezése, Ecclestone megerősítette, hogy a Bahreini Nagydíj október 30-án lesz, amennyiben a Motorsport Világtanács áldását adja erre, június 3-i ülésén.
Ez pedig azt is jelentené, hogy az első Indiai Nagydíj december 4-re csúszna, azaz egy héttel kitolódna az idei bajnokság. Ecclestone többek között erről is beszélt a csapatvezetőkkel csütörtökön Monacóban.
„A csapatok elégedettek, jóllehet való igaz, hogy a dátummal problémák vannak, de ez az egyetlen dolog” – mondta a Forma-1 impresszáriója.
„A csapatok problémája az, hogy a dolgozóik már így is túl vannak terhelve. Most az van, hogy beszélni fognak embereikkel, hogy megtudják, mit gondolnak erről, hiszen az ő véleményük is számít, természetesen.”
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint biztonságos-e versenyt rendezni Bahreinben, Ecclestone így felelt: „Nem tudom, fogalmam nincs. Csupa kiváló ember van ott, akikkel valószínűleg nem lenne gondunk, de ha valaki figyelmet akar, annak egy jó esemény, hogy meghallgattassa magát. Azonban nem gondolom, hogy aggódnunk kellene a biztonság miatt.”
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn a múlt héten már elmondta, hogy nem támogatja a decemberi szezonzárót, ugyanis véleménye szerint dolgozóik érdekeit is figyelembe kell venniük, akik így is nagyon le vannak terhelve.
„Úgy gondolom, hogy csapatvezetőként figyelnem kell a dolgozóimra, akik január vége óta éjt nappallá téve dolgoznak” – mondta a brit szakember.
„Nincsenek tesztek a szezon közben, így ezek a srácok nagyon, de nagyon keményen dolgoznak január vége óta, és nem gondolom, hogy fenntartható lenne, ha egészen decemberig dolgozniuk kellene, majd január végén ismét munkába kéne állniuk.”
„Nem tudnánk megtartani őket, mind ők, mind a családjuk fel lenne háborodva, hozzáteszem, teljesen jogosan, szóval ez a dolog nem lenne fenntartható, egyszerűen már így is túlságosan le vannak terhelve.”
„Nem lehet két csapatunk. Elméletben persze szét lehetne bontani a versenycsapatot, ahogy az a NASCAR-ban vagy más szériákban van, azonban itt van az RRA egyezmény, amely a költségek kordában tartása érdekében limitálja a csapat létszámát, szóval nem tudjuk átstrukturálni a szervezetet két teljesen különálló versenycsapattá.”
„Éppen ezért azt gondolom, hogy nagyon óvatosnak kell lennünk ezzel. Egyszerűen nem mondhatjuk azt a dolgozóknak, hogy decemberben is munka van, és csak néhány hétre mehetnek szabadságra karácsonykor, majd januárban ismét munkába kell állniuk.”