A Red Bull, a Virgin és a Toro Rosso után a Mercedes alakulata is megszegte a kijárási tilalomra vonatkozó szabályzatot, Ross Brawn csapatfőnök azonban úgy gondolja, tisztázni kellene a regulákat.
A Red Bull, a Virgin és a Toro Rosso után a Mercedes alakulata is megszegte a kijárási tilalomra vonatkozó szabályzatot, Ross Brawn csapatfőnök azonban úgy gondolja, tisztázni kellene a regulákat.
A kijárási tilalom értelmében a szingapúri versenypályára 4 órától érkezhetnek a csapat tagjai, a Mercedes marketingmunkatársai azonban fél 4-kor találkoztak az istálló néhány vendégével, emiatt megszegték a kijárási tilalomra vonatkozó szabályt.
„A mi esetünkben néhány marketinges lány ment korábban dolgozni, 4 óra helyett fél 4-kor. Ezzel megszegték a kijárási tilalmat, szóval ezt meg kell vitatnunk az FIA-val. Nem értem, miért baj az, ha a marketing személyzet előbb érkezik a pályára. Azt hiszem, ez csak egy félreértés.”
Ross Brawn úgy gondolja, mihamarabb tisztázni kell a szabályokat, ugyanis szerinte az azokra a munkatársakra vonatkozik, akiknek az autóhoz van hozzáférésük, és dolgozni tudnak rajta.
„Azt hiszem, van itt egy kis zavar, amit tisztáznunk kell.”
„ A mi perspektívánk az, hogy a szabály 47 főből álló személyzetre (akik a mérnökök és a szerelők) vonatkozik. Ezt pedig azért hozták, hogy ezek a bizonyos dolgozók ne tudjanak a versenygépeken munkálkodni.”
A mezőny istállóinak a szezon során négyszer van lehetőségük arra, hogy tiltott időben szereljék autóikat, ezzel a – Brawn szerint – félreértéssel azonban elvesztettek egy alkalmat.
„Nem akarnánk olyan szituációba kerülni, amikor a csapat 48 órán keresztül dolgozik az autón – de persze ha a létszám szabályozott, a munka pedig ugyanannyi, akkor minden tovább tart.”
„Azt hiszem, eddig minden jól működött. Mindenki úgy gondolta, ez a szabály erre a 47 emberre vonatkozik, akikről lista is van, és mindenki tudja, hogy kik azok. Ők be is tartják a kijárási tilalmat.”