A Caterham istálló versenyzője, Heikki Kovalainen szerint köszönhetően annak, hogy idén már ők is használják a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, jó esélyük lehet arra, hogy megszerezzék első Forma-1-es pontjaikat.
A Caterham istálló versenyzője, Heikki Kovalainen szerint köszönhetően annak, hogy idén már ők is használják a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, jó esélyük lehet arra, hogy megszerezzék első Forma-1-es pontjaikat.
A királykategória mezőnyéhez 2010-ben csatlakozott alakulat a következő szezonban már a Red Bull által kifejlesztett KERS-rendszert használhatja. Az egységet a napokban Kovalainen is próbára tette Jerezben, és nagyon pozitívan vélekedett róla.
„Tavaly nem voltunk abban a helyzetben, hogy a pontokért harcoljunk, de akárhányszor olyan pozícióba kerültem, hogy valamelyik Renault-val vagy Williamsszel kellett harcolnom, egész egyszerűen képtelen voltam támadni őket az előzési zónához érve, mert nem volt erő az autóban” – mondta a finn versenyző, aki két napon át dolgozhatott a Caterham új, CT01-es versenygépével.
„Egyértelműen változhat a helyzet, ha idén hasonló helyzetbe kerülünk: ha közel kerülök az előttem haladóhoz, biztos vagyok benne, hogy támadni tudom. Hogy pontokat tudunk-e szerezni, azt még nem tudom megmondani. Ez lesz a célunk, de a legfontosabb dolog, hogy csatlakozzunk az előttünk álló csoporthoz, és hogy harcoljunk a középmezőny csapataival.”
Kovalainen egyébként szerdán összesen 139 kört tett meg az új, KERS-rendszerrel szerelt autóval.
„Nagyon jól alakult a tesztnap. Számítottam némi problémára az elején. Van már tapasztalatom a rendszerrel kapcsolatban, hiszen használtam korábban a McLarennél, és emlékszem, hogy az első napokban nem volt egyszerű működtetni. A Red Bull viszont kiváló rendszert adott a kezünkbe, és problémamentesen működött egész nap.”
„Nagyon hasznos egyébként is. Minden pályán körülbelül 3-4 tizedmásodperc előnyt jelent. Persze van, ahol többet, van, ahol kevesebbet. Viszont igazán versenykörülmények között számít, például a rajtoknál, védekezésnél, előzésnél.”
A Caterham színeiben egyébként ma a gárda tartalékosa, Giedo van der Garde folytatja a munkát Jerezben. A csapat tájékoztatása szerint az ifjú versenyző egyelőre még nem használja a kinetikus energia-visszanyerő rendszert.