Nagyon szoros küzdelem várható a győzelemért az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon – véli a Red Bull Racing rutinos versenyzője, Mark Webber, aki csütörtökön, Barcelonában tovább folytatta csapata új autójának tesztelését.
Nagyon szoros küzdelem várható a győzelemért az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon – véli a Red Bull Racing rutinos versenyzője, Mark Webber, aki csütörtökön, Barcelonában tovább folytatta csapata új autójának tesztelését.
A Forma-1-es paddockban a legtöbben úgy vélik, a Red Bull, valamint a McLaren versenyzői lesznek leginkább esélyesek a futamgyőzelemre a március 18-i idénynyitón, Webber szerint azonban nem már odafigyelni a Mercedesre, a Ferrarira, és a Lotusra sem.
„Mindannyian alig várjuk már, hogy végre Melbourne-ben legyünk, és kiderüljön, mire is elég az általunk elvégzett kemény munka. Úgy gondolom, a csapat fenomenálisan dolgozott a felkészülés során és olyan gyorsan dolgozott, amennyire csak tudott. Majd kiderül, hogy mindez mire elég” – mondta az ausztrál.
„Persze van több fantasztikus csapat, majd nagyon-nagyon keményen nyomja, mint például a McLaren, a Mercedes, a Ferrari, és a Lotus. Eddig elégedettek vagyunk, de ez nagyon gyorsan változhat a Forma-1-ben.”
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint milyen szoros küzdelem várható majd Ausztráliában, Webber a következőt felelte: „Azt hiszem, nagyon szoros lesz. Komoly verseny lesz néhány csapat között, és nehéz megérteni, hogy ki, mit csinál jelen pillanatban, mert rengeteg variációja van az üzemanyag-mennyiség és a gumikeverékek kombinációjának.”
„Elemezhetjük őket addig, amíg bele nem kékülünk, de alapvetően még a melbourne-i verseny után sem kapunk tiszta képet, erre egészen Sepangig kell majd várnunk. Egy másfél órás verseny Ausztráliában nem fogja eldönteni a világbajnokságot.”
Webber elárulta, az új autó megértése szempontjából a Red Bull előrelépéseket tett a legutóbbi teszt óta, ám úgy érzi, még van terület a fejlődésre.
„Még mindig gyűjthetünk adatokat, fontos információkat, ez pedig fontos, mielőtt elkezdünk versenyezni, hiszen kétségtelen, hogy egy nagydíjhétvégén nehezebb megragadni az adatokat.”