A Toyota Motorsport kölni főhadiszállásán folytatja a Forma-1-es debütálásra való felkészülést a 2014-ben független motorgyártóként csatlakozó PURE nevű vállalat.
A Toyota Motorsport kölni főhadiszállásán folytatja a Forma-1-es debütálásra való felkészülést a 2014-ben független motorgyártóként csatlakozó PURE nevű vállalat.
Craig Pollock cége eddig franciaországi bázisán tevékenykedett, itt dolgozott új, V6-os turbómotorján, melyet két év múlva bármely F1-es csapat megvásárolhat majd, az ugyanis megfelel az akkor életbe lépő új szabályoknak.
„Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy aláírtunk egy exkluzív szerződést a Toyotával” – fogalmazott Pollock az Autosport című brit szaklap kérdésére reagálva, majd beszélt a költözés okairól is.
„Az okok egész egyszerűek. Nyilvánvalóan nem terveztük saját létesítmény és próbapadok építését, szóval ezzel a döntéssel időt és pénzt spórolunk. Minimum másfél évbe telne felépíteni valamit a nulláról, ráadásul még fel is kellene készíteni és kalibrálni a létesítményeket.”
Az eredeti tervek szerint egyébként az új motorformulát 2013-ban vezették volna be a Forma-1-ben, végül azonban a sportot irányító testület és a csapatok megállapodtak abban, hogy több módosítással csak egy évvel később változnak a szabályok.
Pollock elárulta, készen álltak volna arra is, hogy már jövőre debütáljanak a Forma-1-ben.
„Abszolút. Fel tudtunk volna készülni 2013-ra” – mondta a szakember, majd hozzátette, egyelőre nem sietős számukra, hogy megállapodjanak F1-es csapatokkal, véleménye szerint ugyanis még bőven van idejük erre.
„A szabályok meglehetősen egyértelműek, hacsak nincsenek kivételes körülmények: minden gyártó saját csapatán kívül két másik alakulatot láthat el motorokkal, szóval maximum három Ferrari, három Mercedes, és három Renault motorral szerelt konstrukció lehet a mezőnyben.”