Räikkönen: Lehetünk elsők, de utolsók is - F1VILÁG.HU

Räikkönen: Lehetünk elsők, de utolsók is

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Lotus istálló finn versenyzője, Kimi Räikkönen nem tűzött ki komoly célokat maga elé a 2012-es évadra, abban azonban bízik, hogy már az első versenyeken jó eredményt érhet majd el az E20-as versenygéppel.



A Lotus istálló visszatérő versenyzője, Kimi Räikkönen nem tűzött ki komoly célokat maga elé a 2012-es évadra, abban azonban bízik, hogy már az első versenyeken jó eredményt érhet majd el az E20-as versenygéppel.

A finn pilóta az enstone-i gárda hivatalos weboldalának nyilatkozva elárulta, rajta semmi nem fog múlni, megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni az új versenyautóból, ám hogy ez mire lesz elég, azt egyelőre lehetetlen megmondani.

„Megpróbálok olyan jól teljesíteni, amennyire csak tudok” – mondta magabiztosan a „Jégember”. „Ausztráliában szeretnénk jó hétvégét zárni anélkül, hogy komoly problémáink lennének, vagy hibáznánk.”

„Nem tudom, hol állunk majd a rajtrácson – ezt még senki nem tudja megmondani. Ha megnézzük a teszten futott köridőket, akkor láthatjuk, hogy meglehetősen szoros a mezőny. Persze nem tudjuk, üzemanyag tekintetében mit csináltak a többiek, és ez a tényező nagy különbségeket okozhat. A melbourne-i szabadedzés után már lesz némi fogalmunk az erőviszonyokról, aztán az időmérőn tényleg kiderül, ki, hol áll.”

„Nagyon elégedett vagyok a csapattal. Továbbra is tanulunk dolgokat, de minden simán megy, és egyáltalán nincsenek problémák, szóval jó pozícióból kezdhetjük meg a szezont.”

Mint ismert, a Lotus számára jól indult a téli tesztidőszak, Barcelonában azonban váratlan probléma merült fel a karosszériával, ami miatt négy napot kénytelen volt kihagyni az alakulat.

Räikkönen elmondta, természetesen jó lett volna teszteléssel tölteni azt a pár napot, a történteken azonban nem lehet változtatni, és ezzel együtt is úgy érzi, jól felkészülten várhatják az új bajnokságot.

„Az ember mindig azt kívánja, bárcsak két nappal több lenne a felkészülésre, de ez a helyzet, el kell fogadnunk. Az első héten, Jerezben elég jó munkát végeztünk, nem voltak jelentős műszaki hibák az autóval, ami nagyszerű. Csak a második teszten, Barcelonában merültek fel gondok, de már ezeket is megoldottuk, és nem fognak újra problémát okozni.”

Hirdetés

„Most pedig fel kell húznunk mindent arra a szinte, mellyel elégedettek vagyunk, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a megfelelő gombot nyomom meg a megfelelő időben. Talán néhány további tesztnap nem ártott volna, de nagyon bízom abban, hogy minden rendben lesz, amikor eljön az idő.”

A 32 esztendős versenyző legutóbb 2009-ben, a Ferrari színeiben állt rajthoz a Forma-1-ben. Habár a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (KERS) már akkor megtalálható volt egyes autókban, az állítható hátsó szárnyat csak az elmúlt esztendőben vezették be.

„A versenyzés többé-kevésbé ugyanaz, mint volt” – magyarázta Räikkönen. „A DRS és a KERS csak két gomb, amit meg kell nyomni. A teszten néha túl későn, vagy korán nyomja meg őket az ember, de ez nem túl sokat számít. A bokszkiállások valamivel rövidebbek, ám nem sok minden változott: megállsz az autóval, aztán továbbmész.”

A Lotus versenyzője nem kívánt jóslatokba bocsátkozni arra vonatkozóan, hogy milyen eredményt érhetnek majd el a hétvégén, Ausztráliában, abban azonban bízik, hogy jó teljesítményt nyújtanak majd.

„Lehetünk utolsók, és lehetünk elsők is – meglátjuk, hogy sikerül.”

Räikkönen csapattársa idén a korábban már a Forma-1-ben, sőt, a csapatnál is megfordult Romain Grosjean lesz majd. A 2007-es év világbajnoka elárulta, jól kijön a francia tehetséggel, és biztos abban, hogy remekül helytáll majd az előttünk álló idényben.

„Romain egy remek srác. Nem ismertem őt korábban, és bár néhány alkalommal versenyeztünk egymás ellen, soha nem beszélgettünk. Kicsit fiatalabb nálam, de ő is meglehetősen régen versenyzett a Forma-1-ben, szóval majd kiderül. Azt hiszem, jól fog majd teljesíteni, és a közös munka is jól megy.”

Néhány nap van már csak hátra, és végre valahára megkezdődik tehát a Forma-1 2012-es szezonja. Mint ahogy a legtöbb versenyző, úgy Räikkönen is tűkön ülve várja már, hogy zöldre váltson a bokszutca végét jelző lámpa a melbourne-i Albert Parkban.

„Mindenki versenyezni akar. Ha megkérdezik a tesztpilótákat, ők is ezt mondják majd. Ez az, amit szeretnek a pilóták. Nem hinném, hogy bárki is azt mondja majd önöknek, hogy a tesztek élvezetesebbek a versenyeknél. Persze valami változott azóta az előzéseket tekintve, hogy utoljára rajthoz álltam a Forma-1-ben, de a sport maga nem változott meg. Izgalmas lesz, és aki a legjobbat hozza majd ki a gumikból, az lehet a legerősebb pozícióban.”

„Nincsenek különösebb céljaim erre a szezonra, majd meglátjuk, hol állunk az első versenyeken, és onnan kezdünk el építkezni. A tőlünk telhető legjobbat nyújtjuk majd, és az autóba is mindent beleadunk.”

Az Ausztrál Nagydínak otthont adó melbourne-i aszfaltcsíkon a versenyzők a versenykör 66%-ában tövig nyomják a gázpedált. A kanyarokból való kigyorsítás Melbourne-ben is rendkívül fontos a köridő szempontjából, és Räikkönen szerint a Lotus E20-as versenygépének feküdhet majd a félig-meddig utcai pálya.

„Ausztrália egy nagyszerű hely, még ha messze is van Európától. A pálya maga nem a legnehezebb. Jó érzés volt életem első versenyén pontot szerezni az Albert Parkban, és a dobogós eredmények, illetve a 2007-es győzelem is örömmel töltött el. A vonalvezetés egyáltalán nem változott, szóval remélhetőleg tudni fogom, merre van az arra.”

„Itt az embernek egy olyan autóra van szüksége, ami jó a kigyorsításokon, és a tesztek alapján minden arra utal, hogy az E20-as rendelkezik ezzel a tulajdonsággal, ami megkönnyítheti a dolgunkat. Az erős kanyarbemenetelek, a stabil féktávok is sokat segítenek, és ebben a tekintetben is jónak tűnik az autó.”

„A pálya egy kicsit csúszós lehet a hétvége elején, és az időjárás sem mindig meleg Melbourne-ben: sőt, elég trükkös is lehet. Még csak ez lesz az első verseny, szóval fogalmam sincs, hogy fogunk teljesíteni a többi csapathoz képest. A mérnökeim lefuttattak pár szimulációt, és alaposan szemügyre vették a teszten kapott adatokat, szóval van némi fogalmunk arról, hogy fog teljesíteni az autó az Albert Parkban, de addig nem lehetünk biztosak, amíg pályára nem hajtunk. Mindaddig nehéz megmondani, mi a helyzet, de azt hiszem, és egyben bízom benne, hogy elég erősek leszünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!