Button: Idén jóval nyíltabb lesz a fejlesztési verseny - F1VILÁG.HU

Button: Idén jóval nyíltabb lesz a fejlesztési verseny

HIRDETÉS

A fújt diffúzor betiltásával 2012-ben jóval letisztultabb, kiélezettebb fejlesztési verseny veheti kezdetét a Forma-1 csapatai között – állítja a McLaren versenyzője, Jenson Button, aki szerint az FIA új szabályainak hála a szélcsatornában is könnyebb dolguk lesz majd.


A fújt diffúzor betiltásával 2012-ben jóval letisztultabb, kiélezettebb fejlesztési verseny veheti kezdetét a Forma-1 csapatai között – állítja a McLaren versenyzője, Jenson Button, aki szerint az FIA új szabályainak hála a szélcsatornában is könnyebb dolguk lesz majd.

Ugyan az idei évtől kezdve már nem lehet aerodinamikai célokra használni az autók kipufogógázait, ezáltal pedig jelentős leszorítóerőt veszítenek a versenygépek a kanyarokban, Button szerint nem lesznek sötét területek a fejlesztéseket tekintve, a szélcsatornában kipróbált újítások ugyanis nagyobb eséllyel működnek majd a versenypályán is, mint 2011-ben.

„Idén sokkal nyilvánvalóbb a helyzet, mint az elmúlt évben – már ami a leszorítóerő-keresést illeti” – nyilatkozta Button. „Ha látunk valamit a szélcsatornában, felrakjuk az autóra, ami gyorsabb lesz tőle. A fújt diffúzorral az volt a helyzet, hogy kipróbáltunk rengeteg mindent a szélcsatornában. Azt gondoltuk, hogy 1 másodperccel gyorsabbak leszünk, de amikor felraktuk az autóra, az lassabb lett tőle. Nagyon nehéz ezzel együtt dolgozni.”

„Ha most valami működik a szélcsatornában, az valószínűleg hasonlóképp működik a pályán is. A leszorítóerő ugyan kevesebb, de az érzéseink elég jók.”

Button emellett elárulta, sokkal magabiztosabban várja az új szezont, mint 12 hónappal ezelőtt, amikor is a McLaren komoly technikai problémákkal találta szemben magát.

„Most sokkal elégedettebb vagyok mindennel. Tavaly köröztünk a pályán, és fogtuk a fejünket, és azon elmélkedtünk, vajon mit csináltunk rosszul. Az elmúlt évben gondot okozott a kipufogó repedése, és nem is voltunk gyorsak, amit azt hiszem, titokban is tartottunk, és a kipufogóval felmerült problémával takaróztunk. Nagyon kemény telünk volt, és ha a megbízhatósággal vannak problémáid, nem is igazán tudsz megfelelő teszteket végezni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Button: Idén jóval nyíltabb lesz a fejlesztési verseny
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!