Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén, így magabiztosan várhatja az időmérőt. A McLaren versenyzője mögött csapattársa, Jenson Button és a Mercedes duója sorakozott fel.
Bár Lewis Hamilton egy kényszerű váltócsere miatt öt rajthelyes büntetéssel várhatja a Kínai Nagydíjat, a szombat reggeli szabadedzésen bizonyította, hogy igenis oda kell majd figyelni rá a versenyen, miután megnyerte az utolsó tréninget.
A McLaren brit versenyzője legjobb idejét a lágy keverékű abroncsokon, egy kvalifikációs kör során érte el az edzés végén, mellyel a második helyre szorította az ugyancsak kiváló formában lévő csapattársát, Jenson Buttont.
Az egyórás tréning csendesen kezdődött, az első mért körre 15 percet kellett várni. A pilóták először a keményebb keverékű gumikon kezdték meg a körözést, majd húsz perccel a vége előtt átváltottak a lágy abroncsokra, ami az időeredményeken is meglátszott.
Nem volt könnyű dolga a csapatoknak, hiszen 15 fokkal melegebb volt az aszfalt, mint pénteken, így még ismerkedni kellett az abroncsokkal a melegebb időben, illetve a beállításokat is ennek megfelelően kellett újrahangolni.
A Mercedes párosa, Nico Rosberg és Michael Schumacher kezdte meg elsőként mért körét a légy gumikon, és azonnal át is vették a vezetést, ám először Button, majd Hamilton jött és elfoglalta az első két pozíciót nem sokkal a leintés előtt.
A Red Bull egyik versenyzője sem hozta ki a maximumot, így vélhetően van még tartalék az autóban. Mark Webber az ötödik, Sebastian Vettel – aki visszatért az előszezon első felében használt kipufogó elrendezésre, ami elviekben kevesebb leszorítóerőt generál, de stabilabb vele az autó – a kilencedik lett.
A Williams venezuelai versenyzője, Pastor Maldonado és a Sauber duója, Kamui Kobayashi illetve Sergio Perez is az első tízbe került.
A Ferrari relatíve gyengén teljesített, Fernando Alonso a 15., Felipe Massa pedig csak a 18. helyen végzett, ám utóbbi lemaradása is „csak” 1.8 másodperc volt az élen állóval szemben, ami bizonyítja, hogy nagyon szoros lesz a küzdelem az időmérőn és a versenyen.