A silverstone-i, illetve a hockenheimi hétvége után a Hungaroringen is komoly fejlesztéseket vonultat fel a McLaren Forma-1-es csapata – árulta el Sam Michael sportigazgató.
A silverstone-i, illetve a hockenheimi hétvége után a Hungaroringen is komoly fejlesztéseket vonultat fel a McLaren Forma-1-es csapata – árulta el Sam Michael sportigazgató.
A brit istálló egyértelmű előrelépéseket tett Németországban, ahol Jenson Button a hetedik helyről rajtolva a győzelemért szállhatott harcba Fernando Alonsóval, valamint a címvédő Sebastian Vettellel.
Végül harmadikként ért célba, ám Vettelt a leintés után szabálytalan előzési manőver miatt 20 másodperces időbüntetéssel sújtották.
A McLaren egyértelműen versenyképes tehát, a csapat pedig tovább folytatja a kemény munkát.
„Magyarországra további újításokkal érkezünk” – nyilatkozta Sam Michael, a csapat sportigazgatója.
„Tehát ott, illetve Spában is lesznek új fejlesztések. Monzára valószínűleg csak a szokásos, kis leszorítóerejű specifikációval készülünk, de Szingapúrban újabb frissítések várhatóak.”
„Nem kérdés, Hockenheimben nagyot léptünk előre. Az első, illetve a harmadik edzésen is láthattuk ezt száraz pályán. Ha sikerül megoldanunk azokat a problémákat, melyek esőben hátráltatnak minket, akkor rendben leszünk. A versenytempónk remek, az időmérős teljesítményünk pedig pokolian jó – feltéve, hogy száraz a pálya. Biztos vagyok abban, hogy versenyképesek leszünk Magyarországon.”
A szakember elárulta, biztos benne, hogy Button megnyerhette volna a futamot, ha az esős időmérőn nem küszködik az abroncsok felmelegítésével, és kedvezőbb pozícióból várhatja a rajtot.
„Ha sikerült volna jobban szerepelnünk az időmérőn, akkor nem kellett volna ennyi energiát fektetnünk abba, hogy felzárkózzunk oda, ahol Alonso és Vettel versenyzett, és pláne nem koptattuk volna el a gumikat. Akkor fel tudtuk volna használni ellenük a tempónkat, és a verseny elején nem tartott volna fel minket Schumacher és Hülkenberg. Ha mellettük harcolhattunk volna, akkor megnyerhettük volna a versenyt.”
Michael bevallotta, a vizes pályán való szereplés komoly gondot okoz a csapat számára, ráadásul nem is lehet egykönnyen megoldani ezeket a problémákat.
„Elég nehéz megoldani ezeket a problémákat, a körülmények ugyanis nem mindenhol ugyanolyanok. Vannak más tényezők is. Spában például lehetnek gondok a gumimelegítéssel, de mégis meg tudod oldani, mert a pálya olyan nagy terhelést biztosít, hogy a gyors kanyarokban és a hosszú kivezető körön észre sem veszed ezt a dolgot.”