A Red Bull Racingnek módosítania kell motorvezérlésén a hétvégi Magyar Nagydíjtól, miután az FIA lépéseket tett annak érdekében, hogy bezárja az energiaital-gyárosok által eddig használt kiskaput.
A Red Bull Racingnek módosítania kell motorvezérlésén a hétvégi Magyar Nagydíjtól, miután az FIA lépéseket tett annak érdekében, hogy bezárja az energiaital-gyárosok által eddig használt kiskaput.
Bár a Red Bull versenygépeit szabályosnak minősítették Németországban, kiderült, hogy a nyomatékot lecsökkentették a középső fordulatszám tartományban, ami aerodinamikai előnyhöz juttathatta őket azzal, hogy akkor is fújva volt a diffúzor a kipufogó gázokkal, mikor a versenyző alig, vagy egyáltalán nem nyomta a gázt.
Az FIA most olyan módosításokat kezdeményez, melyek kimondják, hogy a nyomatéknak lineáris összhangban kell lennie a gázpedál állásával.
Bár egyelőre hivatalos bejelentést még nem tett a szövetség, a hírek szerint már informálta a csapatokat a jövőbeli változásról, illetve arról, hogy nem módosíthatnak majd olyan mértékben a vezérlésükön, ahogy azt korábban tehették versenyről versenyre.
Megbízható források szerint az FIA arra kéri majd a résztvevőket, hogy adják le azt a motorvezérlés-beállítást, amit az első négy versenyen használtak. Ezt a szövetség jóváhagyja.
Amint ez megtörténik, a nyomatékgörbe a 6.000 feletti fordulatszám tartományban nem módosulhat +/-2%-nál. A csapatok külön engedélyt kérhetnek az ettől való eltéréshez, amennyiben a verseny különleges légköri körülmények között kerül megrendezésre.