2013-ban már rendszeresen két másodperc körüli kerékcserékre törekszik a McLaren Forma-1-es csapata – árulta el Sam Michael sportigazgató. A wokingi gárda rekordja 2,31 másodperc, melyet idén állított fel.
2013-ban már rendszeresen két másodperc körüli kerékcserékre törekszik a McLaren Forma-1-es csapata – árulta el Sam Michael sportigazgató.
A Német Nagydíjon a wokingi gárda minden idők leggyorsabb F1-es bokszkiállását abszolválta, amikor Jenson Button autóján 2,31 másodperc alatt cserélte le a négy kereket.
Amikor az Autosport című szaklap Sam Michaelt, a McLaren sportigazgatóját arról faggatta, ez az eredmény a fizikai lehetőséget határát súrolta-e, a szakember így felelt: „Közel vannak [ehhez a bizonyos határhoz], de nem annyira, hogy ne látnánk rengeteg olyan dolgot, amin változtatni lehet” – mondta Michael.
„Nagyon elfoglaltak leszünk a télen, hogy megtegyük a következő lépést. A következő évre a két másodperces kerékcsere a célunk. Úgy gondoltuk, már idén sikerül leszorítanunk idáig. Képesek vagyunk rá. A célunk az, hogy télen sikerüljön megvalósítani ezt, szóval, hogy a két másodperces cserék megszokottak legyenek, ne csak felvillanások. Ehhez a szerelőkre és a megfelelő eszközökre is szükségünk van.”
„Lesz néhány technikai változás a jövő évre, de már az első versenyen teljesen máshogy dolgozunk majd, mint idén. Arra törekszünk, hogy már Melbourne-ben elérjük, amit szeretnénk.”
Michael szerint a 2012-es idény végére egyértelműen a McLaren és a Red Bull volt a legjobb a kerékcserék tekintetében.
„Tavaly a Mercedes volt a mérce, az idei év elején pedig egyértelműen a Ferrari, de aztán lemaradtak. A Red Bull és mi 5-6 tizeddel vagyunk gyorsabbak, mint bárki más. A Red Bull egyértelműen elkapott minket az utolsó néhány futamon. Nyilvánvalóan változtattak néhány dolgon, és tudom is, hogy mik voltak ezek.”
A szakember elmondta, nem a rekordok döntögetése a cél, hanem az, hogy egy-egy gyors kerékcserével pozíciókat nyerjenek a versenypályákon.
„A legfontosabb dolog egy Forma-1-es mérnök számára, hogy azon dolgozik, amin látja, hogy különbséget jelenthet – és ezt a bokszutcai személyzet idén megvalósította. Nagyon büszke vagyok a munkájukra – nemcsak a gyárban dolgozókéra a technológiák miatt, de azokéra is, akik a garázsban tevékenykednek.”
„Nem arról van szó, hogy mindenáron rekordra törekszünk. Amikor Hockenheimben rekordot állítottunk fel, nem az volt a cél. Annak örültünk, hogy átugrottuk [Sebastian] Vettelt a bokszban. Amikor ilyen szoros a küzdelem, és 50 ezredmásodperc dönt, akkor egy kerékcsere nagy különbséget jelenthet a verseny végkimenetelében. Szóval az, ha fél másodperces megspórolunk egy kiállásnak, jelentősnek mondható.”