A Williams komolyan fontolgatja, hogy visszatér a tavalyi évben használt kipufogó elrendezésére, ugyanis továbbra is komoly problémákkal küzd a Coanda koncepció működésre bírásával.
A Williams komolyan fontolgatja, hogy visszatér a tavalyi évben használt kipufogó elrendezésére, ugyanis továbbra is komoly problémákkal küzd a Coanda koncepció működésre bírásával.
A grove-i bázisú gárda biztos abban, hogy jelenlegi nehézségeinek forrása új kipufogó elrendezésük, amit továbbra sem tudnak megfelelő működésre bírni.
Bár a vezetőség tisztában van azzal, hogy hosszú távon mindenképpen a Coanda effektuson alapuló elrendezés a nyerő, Mike Coughlan technikai igazgató nem tartja kizártnak, hogy visszatérnek a tavalyi évben használt rendszerhez, hogy rövid távon megoldást találjanak a problémáikra.
„Jelenleg azon a véleményen vagyunk, hogy az FW34 (tavalyi modell) gyorsabb lehet” – mondta a szakember, miután Pastor Maldonado a második, csapattársa, Valtteri Bottas pedig már az első etapban búcsúzott az időmérőn Malajziában.
„Nem azt mondom, hogy visszatérünk az FW34-hez, de elképzelhető, hogy az FW34-es kipufogó elrendezést fogjuk használni és a pénteki edzésnapokat a két különböző koncepció összehasonlítására fogjuk használni. Ez elég kézenfekvő lenne.”
„Kedden visszatérünk a gyárba, és átgondoljuk a helyzetet.”
Coughlan azt is elmondta, hogy amennyiben ki tudják hozni a maximumot kipufogójukból, egy olyan autójuk lesz, amellyel harcba szállhatnak a pontszerző helyekért.
„Minden jel arra utal, hogy ha felszabadítjuk az új elrendezésben rejlő hatalmas potenciált, akkor komoly előrelépést érhetünk el” – magyarázta.