Rosberg aggódik, riválisai optimisták - elemzés - F1VILÁG.HU

Rosberg aggódik, riválisai optimisták – elemzés

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Azt követően, hogy a Pirelli változtatott eredeti tervein, és a kemény, valamint a közepes keverékű abroncsaival érkezett meg Bahreinbe, a gumihelyzet kevésbé olyan bizonytalan, mint egy héttel ezelőtt, Sanghajban – az abroncsokkal való spórolás mindazonáltal továbbra is kulcskérdés, és komoly jelentősége lehet a ma délutáni versenyen.


Azt követően, hogy a Pirelli változtatott eredeti tervein, és a kemény, valamint a közepes keverékű abroncsaival érkezett meg Bahreinbe, a gumihelyzet kevésbé olyan bizonytalan, mint egy héttel ezelőtt, Sanghajban – az abroncsokkal való spórolás mindazonáltal továbbra is kulcskérdés, és komoly jelentősége lehet a ma délutáni versenyen.

Nico Rosberg idei első pole pozícióját szerezte a szombati kvalifikáción, miután kétszer próbálkozott az időmérő utolsó szakaszában – ellentétben például csapattársával, Lewis Hamiltonnal, aki csak egyetlen mért kört futott, és Jenson Buttonnal, aki még annyit sem.

Lássuk, a királykategória csapatai miképp próbáltak meg taktikázni az időmérőn annak érdekében, hogy vasárnap kedvezőbb helyzetből várhassák a rajtot.

Mercedes
Nico Rosberg, 1 perc 32,330 másodperc, 1. pozíció
Lewis Hamilton, 1 perc 32,762 másodperc, 4. pozíció, a 9. helyről rajtol

A Mercedes versenyzője, Nico Rosberg elismerte, meglepődött saját tempóján, ám rámutatott arra, a pénteki szabadedzések után elvégzett beállítás-módosítások sokkal kiegyensúlyozottabbá tették a W04-es versenyautót. Mind Sebastian Vettel, mind Fernando Alonso bevallotta, a németet nem lehetett megfogni egy körön, a nagy kérdés azonban az, a Mercedes milyen versenytempóra lesz majd képes a mai futamon. Maga Rosberg arra számít, sokkal nehezebb dolga lesz majd, mint tegnap. Első etapjaikat követően Lewis Hamilton két tizedmásodpercen belül volt csapattársához képest, de csapata úgy döntött, nem próbálkoznak egy második stinttel, miután az angol öt rajthelyes büntetést kap váltócsere miatt.

Red Bull
Sebastian Vettel, 1 perc 32,584 másodperc, 2. pozíció
Mark Webber, 1 perc 33,078 másodperc, 5. pozíció, a 7. helyről rajtol

A címvédő Vettel szerint nem volt esély legyőzni Rosberget szombaton, ám nagyon örült annak, hogy sikerült spórolnia a gumikkal a mai versenyre. Mark Webber csak egy mért kört futott szombaton, hogy ezáltal ő is spóroljon a gumikkal, ám őt is hátrasorolják a rajtrácson, mivel még Kínában összeütközött Jean-Eric Vergne-nyel. Miután azonban Hamiltont is hátraküldik a bírák, az ausztrál valójában csak két helyet veszít. Bár az időmérő nem a legkedvezőbben alakult a bikák számára, a Milton Keynes-i alakulat magabiztosan várhatja a versenyt.

Ferrari
Fernando Alonso, 1 perc 32,667 másodperc, 3. pozíció
Felipe Massa, 1 perc 33,207 másodperc, 6. pozíció, a 4. helyről rajtol

A ferraris Fernando Alonso a harmadik kockából várhatja a piros lámpák kialvását, és saját bevallása szerint nagyon elégedett az elért eredménnyel, főleg annak fényében, hogy a Scuderia versenygépei általában a versenyeken jobban teljesítenek, mint egy körön. A spanyol nem is fejezte be második mért körét a kvalifikáción, hogy spóroljon az abroncsokkal. Csapattársa, Massa ugyancsak nagyon elégedett lehet, ő lehet a sötét ló a mai versenyen: a hatodik legjobb időt érte el a Pirelli kemény keverékű abroncsain, miután azonban Webbert és Hamiltont hátrasorolják, Alonso mellől, a negyedik helyről indulhat majd.

Hirdetés

Force India
Paul di Resta, 1 perc 33,235 másodperc, 7. pozíció, az 5. helyről rajtol
Adrian Sutil, 1 perc 33,246 másodperc, 8. pozíció, a 6. helyről rajtol

A Force India alakulata nagy önbizalommal vágott neki a bahreini hétvégének, a csapat ugyanis arra számított, a szahíri pálya kiválóan fekszik majd a VJM06-os versenygépeknek – ezek a várakozások nem is voltak elhamarkodottak, Paul di Resta ugyanis az ötödik, míg Adrian Sutil a hatodik helyről vághat neki a mai versenynek. A versenyzők saját bevallásuk szerint nem tudtak olyan jó tempót nyújtani a felgumizott pályán, mint szerettek volna, de mindketten örülnek annak, hogy a harmadik sorból startolhatnak.

Lotus
Kimi Raikkonen, 1 perc 33,327 másodperc, 9. pozíció, a 8. helyről rajtol
Romain Grosjean, 1 perc 33,762 másodperc, 11. pozíció

Nem a várakozásoknak megfelelően alakult a Lotus időmérője Bahreinben, bár ne feledjük, az enstone-i gárda tavaly hasonlóan gyengén szerepelt egy körön, a másnapi versenyen aztán alaposan elkente a többiek száját. Kimi Räikkönen a nyolcadik helyről rajtol délután, míg csapattársa, Romain Grosjean a tizenegyedikről – utóbbi versenyző a bajnokság első futamain sokat szenvedett versenyautójával, így a bahreini hétvégére egy új kasztnit kapott. A francia elmondta, sokkal elégedettebb ezzel a karosszériával, Räikkönen viszont bevallotta, sokat küszködött autójának egyensúlyával pénteken, és a probléma a harmadik szabadedzésen, illetve az időmérőn is fennállt. Az E21-es modellek versenytempója mindazonáltal általában igencsak erős, így korai lenne még leírni az eddig kiválóan teljesítő alakulatot.

McLaren
Jenson Button, Köridő nélkül, 10. pozíció
Sergio Perez, 1 perc 33,914 másodperc, 12. pozíció

A McLaren hétvégén tovább folytatta vesszőfutását Bahreinben: sem Jenson Button, sem Sergio Pérez nem volt megelégedve az MP4-28-as versenygép teljesítményével, és mindketten arra panaszkodtak, hogy a szahíri pályán rettentő nehéz kihozni autóikból a legjobbat. Button ettől függetlenül kiváló munkát végzett, hiszen a top 10-be verekedte magát az időmérőn, és miután nem futott mért kört a Q3-ban, spórolni tudott a gumikkal a mai versenyre, ráadásul lehetősége lesz eldönteni, hogy a kemény, vagy a közepes keverékkel vág-e neki a futamnak. Az angol továbbra is úgy gondolja, a pontszerzés még lehetséges a sivatag közepén.

Toro Rosso
Daniel Ricciardo, 1 perc 33,974 másodperc, 13. pozíció
Jean-Eric Vergne, 1 perc 34,284 másodperc, 16. pozíció

A Toro Rosso versenyzője, Daniel Ricciardo a tizenharmadik rajtkockát szerezte meg, így közvetlenül Sergio Pérez mögül rajtolhat majd délután. Az ausztrál elárulta, nagyon elégedett teljesítményével, és külön öröm számára, hogy közel tudott férkőzni a McLarenekhez, és felülmúlta a Sauber, illetve a Williams párosát. Csapattársa, Jean-Eric Vergne küszködött az STR8-as versenygéppel, a közepes keverékű abroncsokkal ugyanis állítása szerint nem lehetett mit kezdeni vele – a francia tehetség nem tudott olyan jól teljesíteni, mint a Q1-ben a kemény vegyülettel.

Sauber
Nico Hulkenberg, 1 perc 33,976 másodperc, 14. pozíció
Esteban Gutierrez, 1 perc 34,730 másodperc, 18. pozíció, a 22. helyről rajtol

Bár Nico Hülkenberg nem számított arra, hogy az időmérő utolsó szakaszába juthat, meglepődött azon, hogy nem tudott közelebb kerülni a legjobb tízhez. A német a C31-es versenyautó fékjeire panaszkodott, miközben csapattársa, Esteban Gutiérrez a tegnap délelőtti szabadedzésen még a versenyre készült, pénteken ugyanis problémák hátráltatták. A mexikói ráadásul csak a huszonkettedik helyről rajtolhat majd, mivel a Kínai Nagydíjon nekiütközött Adrian Sutil versenyautójának, mely miatt öt rajthelyes büntetést kapott Bahreinben.

Williams
Valtteri Bottas, 1 perc 34,105 másodperc, 15. pozíció
Pastor Maldonado, 1 perc 34,425 másodperc, 17. pozíció

A Williamsnél Valtteri Bottas és Pastor Maldonado ezredre azonos kört futott a Q1-ben, így jobbára csak a szerencse döntött arról, hogy előbbi versenyző jutott tovább a második szakaszba. Bottas mindazonáltal nem tudott nagyot villantani, és csak a tizenötödik legjobb időt érte el, míg Maldonado a tizenhetedik helyről rajtolhat majd.

Caterham
Charles Pic, 1 perc 35,283 másodperc, 19. pozíció, a 18. helyről rajtol
Giedo van der Garde, 1 perc 36,304 másodperc, 21. pozíció, a 20. helyről rajtol

A Caterham csapata pénteken a rutinos Heikki Kovalainen segítségét is igénybe vette, a brit-maláj alakulat pedig egyértelműen jó formában versenyezhet Bahreinben, Charles Pic ugyanis meggyőző teljesítményt nyújtva felülkerekedett a Marussia húzóemberén, Jules Bianchin az időmérőn. Pic saját elmondása szerint nagyon elégedett a CT03-as teljesítményével, míg Giedo van der Garde az utolsó pillanatban előzte meg a másik Marussiát nyüstölő Max Chiltont. Esteban Gutiérrez büntetése miatt mindkét csapat versenyzői előreléphetnek majd egy helyet a rajtrácson.

Marussia
Jules Bianchi, 1 perc 36,178 másodperc, 20. pozíció, a 19. helyről rajtol
Max Chilton, 1 perc 36,476 másodperc, 22. pozíció, a 21. helyről rajtol

A Marussia nehéz napot zárt szombaton. Chiltonnak a kinetikus energiavisszanyerő rendszer (KERS) okozott problémát a harmadik edzésen, majd az időmérőn a Q1-ben elrontotta mért körét. A bokszban ráadásul később kigyulladt autója, így számára véget is ért a kvalifikáció. Csapattársa, Bianchi egész hétvégén az autó egyensúlyával küszködött. A caterhames Charles Pic tempója aggasztja a Marussia alakulatát, ám a pilóták ettől függetlenül bíznak abban, a versenyen sikerül majd jobban szerepelniük.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!