A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone a minap kijelentette, az a csapat, mely utolsóként zárja a 2013-as Forma-1-es bajnokságot, egy árva petákot sem kap majd a királykategória idei bevételeiből.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone a minap kijelentette, az a csapat, mely utolsóként zárja a 2013-as Forma-1-es bajnokságot, egy árva petákot sem kap majd a királykategória idei bevételeiből.
Habár a Forma-1-be befolyó összeget rendszerint a legjobb tíz csapat között osztják szét, az elmúlt három évben minden olyan csapat, mely az utolsó pozíciókban zárta a konstruktőri bajnokságot, 10 millió dollárt kapott. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke, Max Mosley hathatós segítségével 2010-ben három új csapattal bővült a mezőny, miután a Toyota, a BMW és a Honda kivonult az elitosztályból.
A 2012-es bajnokságot a Caterham csapata zárta a tizedik pozícióban, miután az utolsó versenyen, Brazíliában elhalászta ezt a pozíciót a Marussia orra elől – az orosz istálló emiatt állítólag mintegy 10 millió dollárt bukott, mely éves költségvetésének nagyjából egyharmada.
A Marussia ráadásul még nem írt alá kereskedelmi szerződést Bernie Ecclestone-nal az idei évre, melynek az üzletember szerint nagyon egyszerű oka van.
„Nincs kereskedelmi megállapodásuk, mert nincsenek a legjobb tíz között” – mondta Ecclestone.
„A legjobb tíznek fizetünk, így megy ez. Három évig másképp csináltuk a dolgokat, mert volt egy megállapodásunk Maxszel, mostantól viszont csak a legjobb tíznek fizetünk, ennyi.”
Ecclestone korábban nem rejtette véka alá azon véleményét sem, hogy jobb’ szeretné, ha csak tíz csapat versenyezne a Forma-1-ben.
„Inkább lenne tíz. Soha nem is akartam tizenkettőt” – mondta még decemberben.
„Tíz csapatot könnyebb volna kezelni. Jobb lenne, ha ennyi csapatunk lenne – egészen addig, amíg nem veszítjük el a Ferrarit.”
A Forma-1 három új csapata közül egy más nincs a mezőnyben – a HRT a tavalyi szezont követően jelentett csődöt.