Biztosan nem lesz a Forma-1 hivatalos gumiszállítója 2014-től a Hankook, ha a Pirellinek nem sikerül meghosszabbítania idén lejáró szerződését.
Biztosan nem lesz a Forma-1 hivatalos gumiszállítója 2014-től a Hankook, ha a Pirellinek nem sikerül meghosszabbítania idén lejáró szerződését.
A dél-koreai vállalat jelenleg számos versenysorozatban – köztük a DTM-ben és az európai Forma-3-as bajnokságban – is aktívan tevékenykedik, és bár nyitott arra, hogy a jövőben valamikor a királykategóriában is bemutatkozzon, már túl késő van ahhoz, hogy megállapodjanak a jövő évről.
„Ami 2014-et illeti, tulajdonképpen lehetetlenség, és nem csak a kevés fejlesztési idő miatt” – mondta a Hankook főmérnöke, Michael Eckert.
„Ha a Hankook szeretne három, négy, vagy öt évre beugrani a Forma-1-be, akkor a kevés tesztlehetőség miatt ez lehetetlen volna. A jelenlegi autókkal és pilótákkal nem lehet tesztelni, szóval megfelelő számú versenygépet és versenyzőt kellene találni ahhoz, hogy értékelhető visszajelzéseket kapjunk.”
„Még ha idén el is kezdenénk az első gumitesztet, három évbe is beletelne, mire egy biztonságos és jó teljesítményt nyújtó F1-es gumit fejlesztenénk. A szabályok most változnak: új motorformula, kasztnik és aerodinamika… még senki sem tudja a 2014-es gumik méreteit – még nincs eldöntve ugyanis.”
„Nem 100 százalékig biztos, hogy maradnak a 13 colos gumik, lehet 15, vagy akár 17 is. A következő öt évben az is előfordulhat, hogy az F1-es gumikon 18 colos gumik lesznek.”
Eckert mindazonáltal megerősítette, a Hankook szívesen bővíteni portfólióját az autósportban.
„Nem kötelező érvényű az, hogy a Forma-1-nek kell lennie a végső célállomásnak. Mérnöki szempontból az F1 a legnagyobb kihívás, de pénzügyi tekintetben óriási beruházást jelent. A vállalatnak minden szempontot figyelembe kell vennie, nemcsak a gumikat, de a logisztikával kapcsolatos infrastruktúrát is.”
„Jelenleg minden Hankook-abroncsot Koreában gyártunk, és óriási segítség lenne, ha lenne egy európai bázisunk, mint ahogy a Pirellinek Törökországban.”
„Nem állunk készen arra, hogy megérkezzünk a Forma-1-be 2014-ben, ez nem szerepel rövid távú terveink között. De természetesen figyelemmel kísérjük az eseményeket, és üzleti szempontból érdekelnek minket az új lehetőségek, hiszen szeretnénk új piacokra betörni.”