Két különböző autóval gurul pályára a Lotus Forma-1-es csapata az Olasz Nagydíj mai szabadedzésein.
Két különböző autóval gurul pályára a Lotus Forma-1-es csapata az Olasz Nagydíj mai szabadedzésein.
A gárda világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen az E21-es versenygép hosszabb tengelytávú változatával rója majd a köröket, míg csapattársa, Romain Grosjean a régebbi konstrukcióval dolgozik majd egész hétvégén.
Nem ez az első alkalom, hogy a Lotus két különböző autót visz pályára, hiszen Malajziában például Räikkönen egy teljesen más első szárnnyal dolgozott, Silverstone-ban pedig kizárólag ő volt az, aki a csapat passzív DRS-ével rótta a köröket.
Räikkönen autójának tengelytávja 10 centiméterrel lesz hosszabb a mai edzésnapon, a mérnökök ugyanis kissé előretolták az első felfüggesztést – a szimulációk szerint ez a módosítás kifizetődő lehet a Lotus számára.
Alan Permane, a gárda pályaműveletekért felelős igazgatója Kimi Räikkönenre támaszkodik ebben a kérdésben.
„Kimi annyi tapasztalattal rendelkezik, hogy nem feltétlenül kell mindkét változattal dolgoznia ugyanazon a napon” – fogalmazott a szakember.
Ha a kísérlet balul sül el, a Lotus szombatra virradó éjszaka még átépítheti a „Jégember” versenyautóját, az azonban biztos, hogy Grosjean a rövidebb tengelytávú versenygéppel áll rajthoz, az ő autóját ugyanis nem lehet ellentétes irányba módosítani.
„Nem lenne elég időnk rá, hiszen módosítani kell a kasztnin is.”
A hosszú tengelytávú autó az előzetes elemzések alapján nyilvánvaló előnyökkel jár: a súly valamivel hátrébb tolódik, így az első felfüggesztés kisebb terhelésnek van alávetve. Az autó ráadásul a féktávokon is kiszámíthatóbban viselkedik.
„Szakembereinknek 10 centiméterrel több hely áll rendelkezésükre ahhoz, hogy elvezessék a levegőt az első kerekek és az oldalszekrények között” – magyarázta Permane.