A Lotus Forma-1-es alakulatánál úgy vélik, a múlt hétvégi Koreai Nagydíjon elért kettős dobogó a bizonyíték arra, hogy új, hosszabb tengelytávú versenyautójuk is hatékonyan tud bánni a Pirelli abroncsaival.
A Lotus Forma-1-es alakulatánál úgy vélik, a múlt hétvégi Koreai Nagydíjon elért kettős dobogó a bizonyíték arra, hogy új, hosszabb tengelytávú versenyautójuk is hatékonyan tud bánni a Pirelli abroncsaival.
Az enstone-i gárda E21-es versenygépe gumikezelés tekintetében a legjobbnak bizonyult a szezon eddig eltelt részében, a csapat azonban nem volt biztos abban, hogy a helyzet a hosszabb tengelytávú autó bevetésével is változatlan marad.
Múlt hétvégén, Koreában azonban igazolást nyert, hogy a módosított kasztni is ugyanolyan hatékonyan képes működtetni a gumikat, mint elődje – Kimi Räikkönen ugyanis a második, míg Romain Grosjean a harmadik helyen ért célba.
„Úgy tűnik, sikerült megőriznünk autónk karakterisztikáját, magyarán, hogy az képes vigyázni az abroncsokra” – mondta Eric Boullier csapatfőnök.
„Elég trükkös, amikor egy csapat az autó tengelytávjával játszadozik, hiszen meg kell tanulni, hogyan állítsuk be a versenygépet annak érdekében, hogy megfelelően reagáljunk a különböző kezelésre vonatkozó helyzetekre.”
„A hosszú tengelytávú autó magával hozott néhány megválaszolatlan kérdést is, szóval örülünk, hogy végül sikerült jó munkát végezni.”
„Pénteken egy kicsit küszködtünk az egyensúllyal, de szombaton már rendben volt a dolog, a versenyen pedig egyenesen nagyszerűen alakult minden.”
A Lotus remek koreai eredményének köszönhetően a konstruktőri tabellán megközelítette a Mercedest és a Ferrarit, e két alakulat ugyanis sokat szenvedett múlt hétvégén.
És bár a másodi helyhez képest még 45 pontos a csapat lemaradásra, Boullier úgy véli, okozhatnak még fejfájást riválisaiknak.
„Szeretnék egy rövid távú szemléletet, tehát azt, ha versenyről-versenyre haladnánk. Ha minden versenyen ilyen eredményeket érnénk el, amire képesek vagyunk, akkor visszavághatunk a bajnoki küzdelemben.”