Magabiztosan várhatja a hétvégi Indiai Nagydíjat a Lotus Forma-1-es csapata: a gárda nagyon elégedett a hosszabb tengelytávú autó által elért fejlődéssel, ráadásul a Pirelli gumiválasztása is fekszik az istállónak.
Magabiztosan várhatja a hétvégi Indiai Nagydíjat a Lotus Forma-1-es csapata: a gárda nagyon elégedett a hosszabb tengelytávú autó által elért fejlődéssel, ráadásul a Pirelli gumiválasztása is fekszik az istállónak.
Az enstone-i alakulat a listavezető Red Bull Racing legfőbb kihívója volt az elmúlt versenyeken, Romain Grosjean legutóbb, Japánban a győzelemért szállhatott harcba Sebastian Vettellel és Mark Webberrel.
A csapatnál meg vannak győződve arról, Indiában ismét ütőképesek lesznek, a pálya ugyanis kedvezhet az E21-es versenygépeknek.
„Részünkről semmi kétség afelől, hogy a hosszabb tengelytávú autónak köszönhetően javult a teljesítményünk” – mondta Alan Permane, a Lotus pályaműveletekért felelős igazgatója.
„Nehéz számszerűsíteni a változtatásokat, de jobban teljesítettünk az időmérőn és a versenyen is, és az elmúlt három futamon dobogóra álltunk a különböző pályákon, kezdve Szingapúrtól egészen Szuzukáig.”
„Az egyik utcai helyszín, ahol szuperlágy gumikat használtunk, a másik egy nagyon gyors, ritmusos pálya, ahol a kemény keverékű abroncsok voltak szolgálatban. Teljesen világos, hogy az E21-es remekül muzsikál a különféle helyszíneken.”
„Ráadásul egyre jobban ismerjük az abroncsokat, van néhány aerodinamikai újítás, és mindkét pilótánk a legjobbját nyújtja, szóval jónak tűnünk.”
A Lotus malmára hajthatja a vizet az is, hogy a Pirelli az idei évben lágyabb abroncsokkal – a közepes – lágy kombinációval – érkezik meg Indiába.
„Az, hogy most nem a kemény- és lágy, hanem a közepes- és lágy keveréket használjuk majd, különbséget jelenthet a versenyen, ahol tavaly egykiállásos stratégiákat láthattunk.”
„Tavaly a gumik közti teljesítménykülönbség azt jelentette, hogy mindenki a lágy gumikkal ment az időmérőn, és az egyetlen kerékcserét követően a kemény keverékkel versenyzett.”
„Idén a lágy-közepes párosítás különféle stratégiai lehetőségeket kínál. Mivel az idei gumik eleve lágyabbak a tavalyiaknál, az időmérőn és a versenyen is lágyabb abroncsok állnak majd rendelkezésünkre. Sokkal érdekesebb lehet tehát taktikailag a verseny, két- vagy háromkiállásos stratégiák lehetnek majd.”