A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint a 2014-es szezon korai versenyein nem a sebesség, sokkal inkább a vezethetőség és az üzemanyag-hatékonyság lesz a legfontosabb tényező a Forma-1-ben.
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint a 2014-es szezon korai versenyein nem a sebesség, sokkal inkább a vezethetőség és az üzemanyag-hatékonyság lesz a legfontosabb tényező a Forma-1-ben.
A wokingi alakulat jó formában teljesített az előszezoni teszteken, Jenson Button azonban a múlt heti, bahreini tesztet követően elismerte, tempó tekintetében az MP4-29-es sebessége nem volt olyan jó, mint várták.
A McLaren természetesen újításokkal készül az első versenyekre, melyek javíthatnak az autó tempóján, Boullier azonban elárulta, a teszteken arra fókuszáltak, hogy a versenygép miképp is működik a hosszabb etapokon – ez pedig mindenképpen kifizetődő lehet.
„Való igaz, hogy a több leszorítóerővel nő majd az autó tempója, ugyanakkor a versenygép vezethetősége, a hajtáslánc, valamint a motoregység kezelése is javít a sebességen, legalábbis addig, amíg mindenki fel nem veszi a tempót” – mondta a francia szakember az AUTOSPORT-nak.
„Szintén fontos paraméter az üzemanyag-hatékonyság, hiszen olyan beállításokat és vezetési stílust kell alkalmazni, melynek köszönhetően azokat az értékeket kapjuk, melyeket szeretnénk. Üzemanyag-fogyasztás szempontjából Bahrein az egyik legkeményebb helyszín, szóval lehetnek olyan autók, melyek versenyszimulációt teljesítenek, de padlógázas üzemmódban.”
„Ilyenkor pedig az etap végére 110 kg-nyi üzemanyagot égetsz el, ami már átlépi a szabályok kereteit, ez pedig azt jelenti, hogy Melbourne-ben nem jutsz el a célig.”
„Viszont nyilvánvalóan látszik, hogy a Mercedes gyors, a Red Bull is nagyon gyorsnak tűnik, a többiekről már egy kicsit nehezebb véleményt mondani.”
„A Williams jobbnak tűnik, mint tavaly, és mi sem vagyunk rosszak. Az autó vezethetősége tekintetében nyilvánvalóan van némi előnyünk, és sok teljesítményt növelő csomag érkezik majd.”
Boulliernek kétsége sincs afelől, a McLaren előrelépett a kiábrándítóan sikerült 2013-as bajnokság után, amikor is ötödikként zárt a konstruktőrök versenyében, és 1980 óta először pilótái nem állhattak fel a dobogóra.
„Előreléptünk. A csapat megvizsgálta a tavaly történteket, és jobban megértette, miért nem tudta kihozni azt az autóból, amit szeretett volna.”
A francia szakember nem tulajdonított komoly jelentőséget annak sem, hogy a partnerség végéhez közeledve egyre nehézkesebb a munka motorpartnerükkel, a Mercedesszel.
„A kapcsolatunk továbbra is nagyon jó. Persze van némi változás a partnerségben, sokkal inkább ügyfelek vagyunk, ezért kell változtatni egy kicsit a habituson.”
A McLaren jövőre már a Forma-1-be visszatérő Honda erőforrásaival vág neki a küzdelmeknek, így 1995 óta tartó partnersége véget ér a stuttgarti vállalattal.