A folyamatos fejlődés lesz a célja a Lotus Forma-1-es csapatának a jövő hétvégi Maláj Nagydíjon is – árulta el a gárda nemrég kinevezett csapatfőnök-helyettese, Federico Gastaldi.
A folyamatos fejlődés lesz a célja a Lotus Forma-1-es csapatának a jövő hétvégi Maláj Nagydíjon is – árulta el a gárda nemrég kinevezett csapatfőnök-helyettese, Federico Gastaldi.
Az enstone-i gárda kettős kieséssel zárta az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat a kiábrándító előszezont követően, a gárda vezérkara mégis pozitívumként könyvelte el az első versenyhétvégét, elmondása szerint ugyanis sikerült komoly előrelépéseket tenniük az E22-es versenygéppel.
„Tisztában voltam azzal, hogy nem lesz könnyű a rajt, és elég régóta vagyok már a Forma-1-ben ahhoz, hogy tudjam, mire számíthattunk” – mondta Federico Gastaldi, a Lotus helyettes csapatfőnöke.
„Rendkívül frusztráló volt látni, hogy miközben a csapat oly keményen, éjt nappallá téve dolgozott, nem értünk el jó eredményeket. A vasárnapi versenyt követően olyan volt, mintha az első igazi teszten estünk volna át, mivel a bahreinben eltöltött két hét rendkívül kiábrándító volt mindenki számára.”
„A melbourne-i versenyen sikerült először következetesen köröznünk mindkét autóval, a szabadedzések ugyanis rendkívül nehezen alakultak.”
A szakember hozzátette, hiba volna túl nagy elvárásokat támasztani csapatával szemben a következő versenyhétvége előtt: a Lotus célja, hogy minél jobban megismerje új autóját, hogy erre építeni tudjon az előttünk álló időszakban.
„Malajziában a célunk az, hogy tovább folytassuk a tanulást. Azt gondolom, kicsit elébe szaladnék a dolgoknak, ha valami mást mondanék. Folytatnunk kell a tanulást, ha pedig minden úgy alakul, ahogy várjuk – a Renault Sporttal együttműködve –, akkor Bahreinben is folytatni tudjuk majd a fejlődést, és hasonlóképp Európába érkezvén.”
Melbourne-ben Pastor Maldonado és Romain Grosjean is a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K) hibája miatt esett ki, az enstone-i gárdánál azonban biztosak abban, motorpartnerük, a Renault is hamarosan megoldást talál minden problémájára.
„A Renault a címvédő motorgyártó, szóval biztosítani fogják nekünk a megfelelő csomagot, amely lehetővé teszi majd, hogy a Lotus ismét az élen harcoljon.”
„Mi egy kisebb istálló vagyunk – nem egy Mercedes, egy Ferrari, vagy egy McLaren –, de kivételes versenyszellem uralkodik házon belül. Már jó ideje együtt van ez a csapat, vannak itt olyanok is, akik megélték a szebb napokat is ezzel az alakulattal. Szóval készen állunk a harcra!”