A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner meg van győződve arról, nem szegték meg a szabályokat az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, így rendkívül jó esélyekkel várhatják majd az április 14-i tárgyalást.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner meg van győződve arról, nem szegték meg a szabályokat az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, így rendkívül jó esélyekkel várhatják majd az április 14-i tárgyalást.
A címvédő gárda ifjú versenyzőjét, Daniel Ricciardót megfosztották Melbourne-ben elért második helyétől, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint autójában az üzemanyag-áramlás mértéke meghaladta a 100 kg/órás határértéket.
A Red Bull fellebbezett az ítélet ellen, mondván, az FIA szenzora pontatlan, és bizonyítani tudják, hogy tartották magukat a technikai szabálykönyvben foglaltakhoz.
„Arra alapozva fellebbezünk, hogy egyáltalán nem hisszük úgy, sőt, meggyőződésünk, hogy nem szegtük meg a szabályokat, nem léptük túl a 100 kg/h-s üzemanyag-fogyasztási limitet, melyet megkövetelnek a szabályok” – mondta Christian Horner csapatfőnök a Sky Sports Newsnak.
„Szóval ez volt a fellebbezésünk oka, úgy érezzük, erős érveink vannak, és a fellebbviteli bíróságnak kell meghoznia a végső döntést.”
A szakember kifejtette, a technikai szabályzat 5.1.4-es cikkelye kimondja, az üzemanyag-áramlás mértéke nem haladhatja meg a 100 kg/h-t, arról azonban említést sem tesz, hogy a csapatoknak az FIA szenzorait kell használniuk a mérésekhez.
„Az egész ügy azon múlik, hogy melyik mérés a helyes. Van egy olyan szenzor, mely megbízhatatlan, és nem mutat jó értékeket, illetve van egy üzemanyag-elosztónk, ami jól kalibrált, és tudjuk, hogy nem változtattunk rajta egész hétvégén, rendszeresen ellenőriztük, nem találtuk hibásnak, nem mozgattuk vagy variáltuk azóta, hogy a hétvégét megelőzően beépítettük az autóba.”
„A mi érveink nagyon egyszerűek – nem szegtük meg a technikai szabályokat. Nem léptük át az üzemanyag-áramlási határt, és a szenzor téved – és ezt remélhetőleg bizonyítani is tudjuk majd.”
„Véleményem szerint az a probléma a technikai direktívákkal – és ezt már láthattuk a Pirelli-ügy, vagy a dupla diffúzor kapcsán is –, hogy az tulajdonképpen a technikai delegátus véleménye, álláspontja – nem szabály, nem megkötés – egyszerűen csak egy vélemény.”
„Minket a technikai szabályzat, illetve a sportszabályzat irányít. A Technikai Szabálykönyv 5.1.4-es cikkelye kimondja, hogy az üzemanyag-áramlás mértéke nem haladhatja meg a 100 kg/órát – mi pedig nem is tettük. Ezért az álláspontunk az, hogy nem szegtük meg a szabályokat, és a technikai direktívák nem bírnak szabályozási értékkel.”
Az ügyet április 14-én tárgyalja majd az FIA Fellebbviteli Bírósága, addig azonban a Red Bullnak még két versenyen, Malajziában és Bahreinben is helyt kell állnia. Horner nem kívánta elárulni, ezen két versenyhétvégén miképp ellenőrzik majd az üzemanyag-áramlást.
„Remélhetőleg egy olyan szenzor áll majd rendelkezésünkre, mely megfelelően működik, és ugyanolyan adatokat szolgáltat majd, mint a saját rendszerünk, és nem lesznek ellentmondások.”
„A legfontosabb dolog alapvetően ez, ha pedig eltérések vannak, akkor azt meg kell vitatnunk az FIA-val, és valószínűleg nem leszünk egyedül ezzel a problémával.”