Továbbra is problémákat okoz a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzor.
Továbbra is problémákat okoz a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzor.
A szóban forgó rendszer azt követően került a figyelem középpontjába, hogy az Ausztrál Nagydíjon másodikként befutó Daniel Ricciardót a stewardok utólag kizárták a versenyből, mivel autójában a benzin áramlásának mértéke meghaladta az óránkénti 100 kg-ot – legalábbis az FIA mérései szerint.
A Red Bull azonban fellebbezett a döntés ellen, mondván, a szövetség szenzorai pontatlanok, ez többször bebizonyosodott már. A címvédő gárda álláspontját április 14-én hallgatja meg a Fellebbviteli Bíróság.
A The Times című lap értesülései szerint a melbourne-i botrány kirobbanása után a Red Bull mintegy 130 ezer dollárt költött öt vadonatúj, FIA által hitelesített Gill szenzorra, az Auto Motor und Sport szerint azonban a Maláj Nagydíj mai szabadedzésein ismét problémája volt a csapatnak az üzemanyag-áramlást mérő rendszerrel.
A lap úgy tudja, a második gyakorlásra Daniel Ricciardo autójába egy teljesen új szenzor került, de a szintén Renault-motorokkal dolgozó Toro Rossónak is gondja volt a megoldással.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, szeretnék mihamarabb tisztázni a kérdést, ha ugyanis a melbourne-i versenyhez hasonlóan azt a javaslatot kapják az FIA-tól, hogy csökkentség az üzemanyag-áramlás mértékét, holott véleményük szerint erre nincs szükség, nem tudja, mit fognak tenni.
„Fogalmam sincs. Talán két szenzort kellene elhelyezni két különböző helyen, és az átlagokat kellene figyelembe venni, hogy csökkentsük a tévedés kockázatának lehetőségét” – mondta a szakember.