Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója a minap visszavágott Niki Laudának, aki a Brit Nagydíjat követően azt sérelmezte, túl sokáig tartott, amíg Kimi Räikkönen balesete után rendbe szedték a silverstone-i pályát.
Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója a minap visszavágott Niki Laudának, aki a Brit Nagydíjat követően azt sérelmezte, túl sokáig tartott, amíg Kimi Räikkönen balesete után rendbe szedték a silverstone-i pályát.
A Brit Nagydíj első körében a Ferrari versenyzője nagyot bukott, emiatt a versenyigazgatóság leállította a futamot, mely körülbelül 1 óra múlva indulhatott újra.
Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke a versenyt követően azt mondta, nevetséges, hogy ennyi ideig várakozni kellett.
„Miért kellett egy órát állnunk azért, mert korlátot javították? Gyorsabb munkára lett volna szükség, és egy gyorsabb megoldás lett volna, ha gumibálákat húznak oda” – mondta a háromszoros F1-es világbajnok.
„A dolgok efféle túlaggódása az őrületbe kerget. Ez a védőkorláttal kapcsolatos kérdés csak még egy példa. Túl sok ember érintett abban, hogy az F1 olyan biztonságos legyen, mint a közutak. Ez nem jó.”
„Gyorsabban meg kellett volna oldani, egy átmeneti megoldással kellett volna előrukkolni, és akkor 10-15 perccel később folytatódhatott volna a futam.”
„Nincs az az isten, hogy még egy autó ugyanazon a helyen ütközik neki a korlátnak.”
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója aztán visszavágott. A szakember elmondta, nem érti, Lauda hogy nyilatkozhat ilyet.
„Niki nyilatkozata nem volt túl hasznos, hiszen jól mutatja, hogy semmit sem tud a biztonságról” – fogalmazott Whiting.
„Kijelenteni azt, hogy úgysem lesz baleset ugyanott, egész egyszerűen nevetséges. Ha Felipe Massa 2009-es balesete után azt mondtuk volna, hogy egy rugó soha többet nem fogja eltalálni egy versenyző fejét sem, akkor nem is kezdeményeztünk volna kampányt az erősebb sisakrostélyokért.”
„Azt is meg lehetne említeni, hogy Kimi nem szenvedett sérülést ebben az óriási balesetben, ami jól mutatja, mennyi mindent tettünk az autók biztonságáért az elmúlt években.”
Whiting mindazonáltal egyetértett Laudával abban, hogy Räikkönen lehetett volna óvatosabb is.
„Jobb lett volna, ha Kimi egy kicsit figyelmesebben vág vissza a pályára.”
A szakember azt azonban cáfolta, hogy a silverstone-i pálya tulajdonosait kell okolni a balesetért.
„Lehetetlen ezeket a füves részeket tökéletesre csinálni. Ez minden pályán problémás. A versenyzőknek a jövőben javasolni fogjuk, hogy ésszerű sebességgel térjenek vissza a pályára.”