A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, a versenyzők kérésére aszfaltozták le a monzai versenypálya Parabolica nevű kanyarjának bukóterét.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, a versenyzők kérésére aszfaltozták le a monzai versenypálya Parabolica nevű kanyarjának bukóterét.
A rajongók a különféle közösségi oldalakon elégedetlenségüknek adtak hangot a változtatás miatt, véleményük szerint ugyanis így már közel sem jelent akkor kihívást a legendás jobbos teljesítése, mint korábban.
A jelenleg a GP2-es sorozatban vitézkedő, illetve a Ferrari támogatását élvezi Raffaele Marciello nemrég egy képet is közzétett a módosításról „Miért?” felkiáltással.
Perche ..Why…@Autodromo_Monza :((( #tracklimit #whereismygravel pic.twitter.com/2RkuGbT6TH
— Raffaele Marciello (@R_Marciello) 2014. augusztus 18.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója mindazonáltal kifejtette, valójában a versenyzők kérésére aszfaltozták le a bukóteret.
„Nagyjából a sóderágy 35 százaléka lett lecserélve – mondta a szakember.
„Mindezt az FIA és a versenyzők kérésére biztonsági okokból tették meg, mint ahogy valójában minden más helyszínen, ahol F1-es futamot rendeznek.”
„Természetesen tudjuk, hogy így közel sem bűnhődik annyira az a versenyző, aki ott elhagyja a pályát, de ez az ára annak, hogy nagy figyelmet fordítunk a biztonságra. Egy olyan árat, melyről én és a versenyzők is úgy gondolják, hogy megéri megfizetni.”
Romain Grosjean, a Lotus versenyzője szerint most sokkal könnyebb lesz megtalálni a határokat, a versenyzők ugyanis nem félnek majd attól, hogy egy esetleges balesetet kockáztatnak meg.
„A Parabolica egy nagy kihívást jelentő gyors kanyar, szóval biztonsági szempontból mindenképpen jó, hogy kapnak némi területet a versenyzők” – mondta a francia.
„Emlékszem, hogy korábban a kanyar felé közeledve az ember tudta, hogyha egy kicsivel később fékez, egyenesen a kavicságyban köt ki, és aztán nagy tempóval a gumifalnak ütközhet.”
„Azt hiszem, a versenyzők most hamarabb megtalálják majd a határokat, hiszen tudjuk, hogy nincs ott a nagy sóderágy és az esetleges baleset kockázata, mint korábban.”