A pénteki motorproblémák után biztos, hogy Sebastian Vettel idén büntetést fog kapni azért, mert autójába be kell majd szerelni egy hatodik erőforrást is.
A pénteki motorproblémák után biztos, hogy Sebastian Vettel idén büntetést fog kapni azért, mert autójába be kell majd szerelni egy hatodik erőforrást is.
A német versenyző autója a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésének végén állt le az olajnyomás hiánya miatt. A Red Bull motorpartnerét, a Renault-t váratlanul érte a probléma, mert az RB10-es versenygépbe épített erőforrásban elméletileg bőven volt még tartalék.
Az újabb problémák után világossá vált, a bajnokság hátralévő részében Vettel autójába be kell majd építeni egy hatodik aggregátot is.
„Le kellett állítanunk a motort, mert elment az olajnyomás” – mondta Remi Taffin, a Renault pályaműveletekért felelős vezetője.
„Hogy miért történt? Hogy őszinte legyek, még fogalmunk sincs. Vizsgáljuk a dolgot. Eddig nem találtunk semmit.”
„Maga a motor élettartamának felénél járt, szóval elég nagy meglepetés volt, és nagy kár érte, hiszen volt még egy szemernyi kis esélyünk arra, hogy úgy teljesítsük a szezont, hogy nem kell bevetni egy hatodik erőforrást is.”
„Ezzel a meghibásodással viszont ez most már elkerülhetetlen. A kérdés most az, stratégiailag mikor lesz a legjobb bevetni. Most arra törekszünk, hogy azt a 10 rajthelyes büntetést egy olyan helyen kapja, ahol a legkevésbé árt.”
„Szingapúrban például nyilván nem akarunk ilyet, mivel nagyon nehéz előzni. Talán Oroszország vagy Austin jöhet szóba, itt vannak egyenesek és lehet előzni. Láthattuk Daniil [Kvyat] esetét is Monzában – megkapta a maga kis büntetését, de végül pontszerző helyen zárt.”