A Caterham szinte biztosan kihagyja a következő két futamnak helyet adó Amerikai- és Brazil Nagydíjat, miután a csődbiztosok – akik átvették a gárda irányítását – azon vannak, hogy új vevőt találjanak az F1-es csapatnak.
A Caterham szinte biztosan kihagyja a következő két futamnak helyet adó Amerikai- és Brazil Nagydíjat, miután a csődbiztosok – akik átvették a gárda irányítását – azon vannak, hogy új vevőt találjanak az F1-es csapatnak.
Bár a végső döntés még nem született meg, a csődbiztosok jelezték pénteken, hogy felmentést kaptak a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-tól, hogy szankciók nélkül kihagyhatják a következő két futamot, ha ez kell ahhoz, hogy megmentsék a csapatot.
Azután, hogy a korábbi menedzsment, melyet az Engavest vezeettt, Colin Kolles megbízatásával, pénteken úgy döntött, visszalép, a Smith & Williamson biztosító vette át az irányítást a a csapat felett.
A péntek délután kiadott közlemény szerint ez a lépés – mely a részvények mozgatását is magában foglalta – segíthet megmenteni a csapatot azzal, hogy egy új vevőt találnak.
„A Finbarr O’Connell (csődbiztos) és az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone között a mai napon lezajlott telefonos egyeztetés során Mr. Ecclestone támogatásáról biztosította az ügyintézőket, akik a csapat eladását szeretnék megvalósítani egy olyan cégnek, mely biztos anyagi háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy a gárda folytathassa a szereplést a Forma-1-ben” – állt a közleményben.
„Mr. Ecclestone továbbá felmentést adott a Caterham F1-es csapatnak, hogy amennyiben szükséges, akkor kihagyhatja az Amerikai- és a Brazil Nagydíjat, de bízik abban, hogy az új tulajdonos olyan helyzetben lesz, hogy versenyezni tudja küldeni a csapatot az Abu Dhabi Nagydíjon.”
A Smith & Williamson elárulta, hogy számos potenciális érdeklődő van a csapatra, és bízik abban, hogy a következő hetekben meg is születhet az egyezség valamelyik céggel.
O’Connell hozzátette: „Hisszük, hogy ez az egyezség sokkal jobb helyzetet teremt számunkra, hogy egy jobb megállapodást tudjunk kötni a versenycsapat és hitelezői számára.”
„Míg ez egy remek előrelépés, hogy még vonzóbbá tegyük az egész csapatort, az 1MRT dolgozóinak nem kell visszatérniük a leafieldi gyárba, egészen addig, míg eladásra nem kerül a Forma-1-es csapat.”