Bernie Ecclestone kijelentette, a Forma-1 kiscsapatai ne is számítsanak arra, hogy extra pénzt kapnak majd a száguldó cirkusz tulajdonosaitól – a 84 esztendős üzletember ugyanakkor azt is cáfolta, hogy jövőre érkeznek a háromautós istállók.
Bernie Ecclestone kijelentette, a Forma-1 kiscsapatai ne is számítsanak arra, hogy extra pénzt kapnak majd a száguldó cirkusz tulajdonosaitól – a 84 esztendős üzletember ugyanakkor azt is cáfolta, hogy jövőre érkeznek a háromautós istállók.
Bár Ecclestone a héten arról informálta a Lotust, a Force Indiát és a Saubert, hogy beszélni fog a Forma-1 tulajdonosával, a CVC-vel, a minap, Interlagosban kijelentette, esze ágában sincs pénzügyi mentőcsomaggal kisegíteni az említett csapatokat.
A supremo szerint a legegyszerűbb módja a túlélésnek, ha ezek az istállók is visszafogják költekezésüket.
„Most elmondom, hogyan lehet előrelépni, nagyon egyszerű: ne költsenek olyan sokat” – mondta Ecclestone.
„Kollektíven 900 millió dollárt fizetünk ezeknek a csapatoknak, és ez bőven elég. Ahhoz, hogy túléljenek, kezdjék el üzletként működtetni a vállalkozásukat, ne pedig hobbiként.”
Ecclestone elismerte, tervezi, hogy beszélni fog a CVC ügyvezetőjével, Donald McKenzie-vel, azt azonban cáfolta, hogy a kisebb csapatok kisegítéséről lesz szó.
„Valami teljesen másról fogok beszélni Donalddal.”
Vasárnap olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint biztosra vehető, 2015-ben a Red Bull és a Ferrari is három autóval áll majd fel a rajtrácsra. Ecclestone azonban ezt cáfolta.
„Nem. Jelenleg nincs megállapodás a harmadik autóról” – mondta a Forma-1 teljhatalmú ura.
A Red Bull szintén világossá tette, nem kérték meg őket erre, és nem is szeretnék, hogy több mint 20 millió fontot kelljen költeniük egy harmadik versenygépre.
„A Red Bullt nem kérték fel harmadik autó indítására a jövő évre. Mi azt szeretnénk, ha kétautós csapatok töltenék meg a rajtrácsot.”
Hosszú távon azonban Ecclestone továbbra is támogatja az ötletet, miszerint a partnerautók használatát engedélyezzék a Forma-1-ben.
„Indíthatnánk egy konstruktőri bajnokságot a csapatbajnokság mellett. A csapatbajnokságban ugyanazok autók és motorok lennének érdekeltek – olyan lenne, mint a régi időkben, amikor DFV-motorokat és Hewland-váltókat használtunk, csak a kasztnit építettük mi.”