A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint az egykiállásos futamok nem tesznek jót az F1-es versenyzésnek, ezért véleménye szerint a Pirellinek jobban kopó abroncsokat kellene gyártania.
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint az egykiállásos futamok nem tesznek jót az F1-es versenyzésnek, ezért véleménye szerint a Pirellinek jobban kopó abroncsokat kellene gyártania.
Horner szerint a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon bebizonyosodott, hogy a túl konzervatív gumik unalmassá teszik a küzdelmeket.
„Az egykiállásos versenyek nem jók a Forma-1-nek” – mondta a szakember.
„Két-három kerékcserére volna szükség, ez fontos. Sajnos a jelenlegi gumik túlságosan konzervatívak. Néhány éve több volt a leszorítóerő, ami jobban fogyasztotta a gumikat is.”
„A Pirelli egy kicsit messzire is ment, elég csak a 2013-as silverstone-i futamra gondolni – ennek eredményeképp pedig túlságosan konzervatívak lettek az abroncsaink.”
„A téli változtatásokkal pedig még inkább ebbe az irányba mentek el, miközben a tavalyi gumikkal azért megvolt a megfelelő egyensúly a stratégia és a gumikopás vonatkozásában.”
Nemcsak a jól kezelhető gumik, de az üzemanyaggal való spórolás is hozzájárult ahhoz, hogy a montreali verseny meglehetősen izgalommentesre sikeredett.
„Ez a másik dolog, ami nem jó a Forma-1-nek. Egy F1-es futamnak sprintversenynek kellene lennie. Én még akár a versenytávot is lecsökkenteném 5 körrel, vagy növelném a felhasználható üzemanyag mennyiségét, csak hogy az elejétől a végéig padlóig nyomhassák.”
„Ha az ember rajongóként ezt nézi, akkor nem akar spórolásról hallani. Azt akarja látni, hogy a srácok padlóig nyomják, szóval ezzel mindenképpen foglalkoznunk kell.”