Sokkal vadabb kinézetűek lesznek a 2017-es Forma-1-es versenyautók, mint az elmúlt jó néhány évben – fogalmazott Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója, aki állítja, az új szabályok miatt drasztikusan megváltoznak az idei évre a versenygépek.
Sokkal vadabb kinézetűek lesznek a 2017-es Forma-1-es versenyautók, mint az elmúlt jó néhány évben – fogalmazott Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója, aki állítja, az új szabályok miatt drasztikusan megváltoznak az idei évre a versenygépek.
Szélesebb abroncsok, alacsonyabb és szélesebb kasztni, nagyobb hátsó szárny, megnövelt leszorítóerő és mechanikus tapadás – ezek a 2017-es szezonban bevezetésre kerülő technikai szabályok legfőbb ismertetőjegyei.
A becslések szerint az új reguláknak hála a versenyautók körönként akár 4-5 másodperccel is gyorsabbak lehetnek elődeiknél, ráadásul nemcsak a teljesítményt tekintve jelentenek majd előrelépést, hanem kinézetüket illetően is.
„Ezek a 2017-es autók alacsonyabbak lesznek – egyszerűen vadabbul fognak kinézni” – mondta Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója.
„Az alacsonyabb hátsó szárny, a széles gumik és a hatalmas diffúzor remekül néz ki – nagyon vonzó!”
A szakember hozzátette, az új szabályok nagyon komoly kihívások elé állították a tervezőmérnököket.
„A hátsó szárny is szélesebb és alacsonyabb – ami miatt szintén alacsonyabbnak és szélesebbnek tűnik az egész autó. És vannak bizonyos vizuális stíluselemek. Határozottan vadabbak lesznek.”
A 2017-es szabályoknak köszönhetően ráadásul a csapatok az oldalszekrények előtt méretes terelőlapokat helyezhetnek majd el. Goss szerint ez is igazán szembetűnő lesz.
„2016-ban az úgynevezett ’bargeboardra’ vonatkozó fejlesztések eléggé korlátozottak voltak. Most viszont a kasztni teljes magasságában használhatjuk őket, sokkal előrébb nyúlhatnak és szélesebbek lehetnek.”
Goss kifejtette, az új szabályok miatt fizikailag sokkal megterhelőbbek lesznek a kanyarok, ennek legfőbb oka pedig az, hogy mostantól néhány nagy tempójú kanyar egész egyszerűen egyenesként funkcionál majd.
„Ezalatt azt értjük, hogy a mérnökök a kanyar fogalmát úgy definiálják, mint a pálya azon pontját, ahol a versenyzőnek el kell emelnie a lábát a gázról. De ha úgy megy át egy fordulón, hogy padlóig nyomja a gázt, azt mi lényegében egyenesnek tekintjük.”
„Mivel az új autók jóval gyorsabbak lesznek, néhány 2016-os kanyar idén már egyenes lesz. De mivel gyorsabban fognak átmenni rajtuk, több G-erő is hat rájuk – és ez bizony fizikailag fárasztó lesz.”